Tulajdonképpen a várt döntést hozta az FIA fellebbviteli bírósága szerdán, a stewardok által korábban többször is szabályosnak ítélt diffúzorokról a legfelsőbb fórum is kimondta, hogy az előírásoknak megfelelően készültek. Véleménye mindenkinek van, a Brawn, a Williams és a Toyota örül, a rivális istállók viszont bosszankodnak.

Mario Theissen, a BMW sportigazgatója elfogadja ugyan a határozatot, de szerinte az FIA szembemegy a korábban megfogalmazott célokkal. „Most már világosan látunk az előírásokkal kapcsolatban” – fogalmazott Theissen. „Meg kell jegyeznem ugyanakkor, hogy a döntés nyomán nem teljesülnek az új szabályokkal megfogalmazott korábbi célok, az eddig vitatott diffúzorok nem segítik elő a leszorítóerő és a kanyarsebesség csökkentését. Az előzés nem lesz egyszerűbb, ráadásul hét csapatnak most komoly összegeket kell áldoznia az autók átalakítására.”

Baj lehet az egyedi ötletből
Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett

Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett

Newey azonnal a tervezőasztalhoz sietett


A BMW és a Renault is fejleszti már az új diffúzort, de nagy lendülettel vetette bele magát a munkába Adrian Newey, a Red Bull főtervezője is. Newey el sem utazott a csapattal Sanghajba, hogy a lehető leghamarabb elkészüljön az alkatrésszel. „Már dolgozunk az új megoldáson” – árulta el Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója. „Amint a döntés hivatalossá vált, Adrian lemondta sanghaji repülőjegyét, egész hétvégén a gyárban dolgozik majd. Ha minden a tervek szerint megy, az ‘új’ autó Monacóra készül el.” Marko bosszankodott az ítélet miatt, mert szavai szerint a Red Bull is bemutatott a most szabályosnak ítélt diffúzorokhoz hasonló megoldást a szezon előtt, ám azt illegálisnak nyilvánították.

Nico Rosberg úgy véli, a döntés kedvezményezettjei, vagyis a Williams, a Brawn és a Toyota továbbra is előnyben maradnak a többiekkel szemben, az új diffúzorok kialakítása ugyanis időigényes. „Hónapokig fog tartani, mire sikerül úgy átalakítani autóikat, hogy az jól működjön együtt az új diffúzorokkal” – vélekedett Rosberg a riválisokról. „Ez a munka időigényes, nem tény és nem egyértelmű, hogy ettől gyorsabbak az autók, sokat kell dolgozni ezért.”

Nem lesz könnyű beérni minket

Nem lesz könnyű beérni minket

Nem lesz könnyű beérni minket


Hasonló véleményen van a Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso is. „Tény, hogy három csapat jelenleg a mezőny előtt jár, idő kell ahhoz, hogy utolérjük őket” – mondta a spanyol pilóta. „Nem úgy mennek a dolgok, hogy a diffúzor vagy bármilyen más alkatrész lecserélésével rögtön gyorsabb lesz az autó, az egész konstrukciót át kell tervezni, az első vezetőszárnytól kezdve. A levegőnek teljesen más úton kell eljutnia az autó hátuljáig, ez a munka hónapokig tart és rettentő pénzigényes. Nemcsak a diffúzor a kérdés, az autó tervezéséhez is teljesen más szemlélettel kell közelíteni.”