Jelenleg kicsit sem tűnik úgy, hogy a Ferrari a Kínai Nagydíjon indul meg felfelé, az olasz istálló a vert mezőnyben végzett a sanghaji szabadedzéseken. Megbízhatósági problémák miatt a csapat úgy döntött, hogy nem használja a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, ami az első nap tapasztalatai alapján rossz lépésnek tűnik.
Felipe Massa szerint éppen az olyan pályákon lehet hasznos a KERS, mint amilyen a kínai is, hiszen Sanghaj a versenynaptár egyik leghosszabb egyenesével büszkélkedhet. KERS nélkül még lassabb a csapat, a brazil pilóta úgy véli, konzervativizmusa árát fizeti a Ferrari.
„Azt kell mondanom, egyre kilátástalanabb harcot folytatunk a bajnoki címért” – összegzett a 12. helyen zárt Massa. „KERS nélkül még gyengébbek vagyunk, ennek következtében pedig nincs annyi leszorítóerőnk, mint az élcsapatoknak. Olyan keményen és gyorsan kell fejlesztenünk az autót, amennyire csak lehet, de még így sem lesz könnyű utolérni a többieket.”
Kimi Räikkönen nem ért egyet csapattársával, a finn úgy véli, nem a KERS hiánya a legnagyobb probléma. „Alapvetően hiányzik a teljesítmény az autóból” – vélekedett 14. helye után Räikkönen. „Az egyensúllyal nem volt gond, a KERS hiánya nem befolyásolt semmit, egyszerűen túl lassúak vagyunk az éllovasokhoz képest. Meg kell próbálnunk fejlesztenünk az autót, jelen pillanatban nincs esélyünk a bajnoki címre.”
Stefano Domenicali csapatfőnök szerint a Ferrari az európai szezon kezdetéig nem lesz versenyképes, a Spanyol Nagydíjon viszont már új alkatrészekkel, többek között dupla diffúzorral próbálja majd utolérni az élmezőnyt.