Az, hogy a Brawn-Mercedes színeiben Jenson Button megnyerte az idény első két időmérőjét és versenyét, a kínai kvalifikáción pedig ötödik helyen végzett, még nem jelenti azt, hogy az istálló minden tekintetben versenyezni tud a legnagyobbakkal. A Honda-utódnak egyelőre több olyan dolog is nehézséget okoz, ami a többieknek természetes.
Elsősorban a forráshiány okolható azért, hogy a Brawn szinte csak félprofi körülményeket tud teremteni versenyzői számára, ennek jele például, hogy gondok vannak az alkatrész-utánpótlással. „Nincs túl sok tartalékunk” – ismerte el Ross Brawn csapatfőnök.” Button például ugyanazzal az első szárnnyal és orrkúppal nyerte meg a Maláj Nagydíjat, amelyekkel az idénynyitón is indult.
„Ez a helyzet problémákat okozhat, ha láncreakcióként bizonyos események sorát tapasztaljuk. Nincsen például tartalékautónk jelen pillanatban, statisztikailag nézve nem lenne jó, ha éppen emiatt veszítenénk el a világbajnokságot. Én viszont inkább a szélcsatornára költök, ez sokkal fontosabb, mint hogy hány szett tartalék légterelőt tudunk vinni egy versenyre.”
A Honda-korszakhoz képest Brawn az utazó csapat létszámát is csökkentette, százról 55 főre. „A forrásokat a lehető legjobban kell felhasználnunk, olyasmikre kell költenünk, amelyek biztosítják, hogy az autó gyorsabb legyen.”
Ami a kínai időmérőt illeti, idén először fordult elő, hogy Button nem szerezte meg a pole pozíciót, nem is titkolta, hogy az ötödik helynél többre számított. „Nem olyan jó, amire számítottam” – mondta eredményéről az angol pilóta. „A Red Bullok már pénteken gyorsak voltak, figyeltük őket a tempós kanyarokban, nagy sebességgel mentek át rajtuk.”
„A második szakaszban két-három tizedet vertek ránk, nagyon versenyképesek. Itt nem lehet kifogást keresni, mindenki kevés benzinnel köröz, látszott, hogy nehezen lesznek verhetőek. Tudtuk, hogy számolni kell velük, de erre mégsem számítottunk. Sokkról azért nem beszélnék, már az első két versenyen is gyorsak voltak, ez a pálya azonban nagyon fekszik az autójuknak. Sanghajban nem egyszerű feladat az előzés, meglátjuk, mi lesz a versenyen.”