Az már az Ausztrál Nagydíjon is világos volt, hogy a Ferrari nem épített nyerő autót, de a versenyzők és a csapat stratégiai hibái és a műszaki problémák miatt a maranellói gárda még a tisztes helytállásnak nevezhető pontszerzésre is képtelen idén. A versenyzők eddig hat lehetőségből egyszer sem szereztek pontot. Ilyen majdnem 30 éve, az 1981-es szezon elején fordult elő utoljára a Ferrarinál.

A Kínai Nagydíjon Kimi Raikkönent rossz stratégiával az ötödik helyről a tizedikre sikerült letornázni, míg Felipe Massa versenyének egy elektronikai meghibásodás vetett véget, miközben a harmadik helyen haladt.

Néha a motor is ki-kihagyott

Ferrari – a pokoljárás folytatódik 1 Kimi Räikkönen

„A futam elején nem volt túl rossz a helyzet, de kiállásom után nem tapadtak a gumijaim, nem tudtam úgy nyomni, ahogy szerettem volna, nagyon csúszkáltam. Néha a motor is ki-kihagyott, főleg, amikor mások közelébe értem, de ez később magától elmúlt” – magyarázta a 2007-es bajnok, Kimi Räikkönen.

„A bajnoki kilátásaink elég rosszak. Hibáztunk, és nem vagyunk elég gyorsak sem. A Barcelonába érkező újítások javítanak majd a tapadáson. Biztos vagyok benne, hogy a újra győzhetünk majd, de ez időbe telik. Könnyű most kritizálni, de képesek leszünk fordítani” – tette hozzá a finn.

Ferrari – a pokoljárás folytatódik 2
Ne adjátok fel!

Ne adjátok fel!

Ne adjátok fel!


Massa kimondottan csalódottan mondta el, hogy a dobogós helyezés lehetőségétől esett el a meghibásodás miatt. A szurkolóknak azonban javulást ígér: „A drukkereinknek az szeretném üzenni, hogy ne adják fel, hosszú még a bajnokság!”

„Nagyon kínos, hogy amikor műszakilag nem vagyunk a csúcson, a körülményeket sem tudtuk kihasználni. A jövő heti, bahreini futamra józanul készülünk, az autó nem változik addig, bár a KERS újbóli bevetését megfontoljuk. Mindeközben keményen dolgozunk majd az új aerodinamikai alkatrészeken, amelyeket az európai versenyekre viszünk” – mondta a csapatfőnök, Stefano Domenicali.