Ahogy tavaly az Olasz Nagydíjon, ezen a hétvégén a kínai esőben szerzett történelmi győzelmet Sebastian Vettel. A német pilóta a Red Bull nagyobbik csapatát is megajándékozta történetének első diadalával, ő maga pedig másodszorra ért elsőként célba.

Érdekes, hogy új győztesként a Red Bull is rögtön kettős sikerrel nyitott – 1998-ban a Jordan (szintén esőben),tavaly a BMW, idén pedig a Brawn csinált hasonló bravúrt – a második ugyanis Mark Webber lett. A Red Bull-család örömét Sebastien Buemi tette még nagyobbá, a svájci újonc ugyanis már másodszor szerzett pontot a Toro Rossóval.

Kettős Red Bull-győzelem az esőben! 1
Kettős győzelemmel nyitottak

Kettős győzelemmel nyitottak

Kettős győzelemmel nyitottak


A Red Bullok mögött a Brawn párosa ért be a 3-4. helyen, méghozzá Button-Barrichello sorrendben, így a bajnoki éllovas megint jelentős mennyiséggel növelte pontjai számát. Bár Kínában a Brawn nem bírta a lépést a győztesekkel, Jenson Button így is három futamból harmadszorra állt dobogóra, ő az egyetlen idén, akinek ez minden versenyen sikerült. A csapat a konstruktőri küzdelemben magabiztosan vezet, majdnem annyi pontjuk van, mint a mögöttük álló Red Bullnak és Toyotának együtt.

A futam az előrejelzéseknek megfelelően esőben kezdődött, és végig abban is zajlott. A hagyományos álló rajt helyett a mezőny az első hét kört a biztonsági autó mögött tette meg, és csak ezután álltak neki a versenyzésnek. A látási és a pályaviszonyok mindvégig rosszak voltak, számos kicsúszás és baleset történt.

A biztonsági autóval indult a futam

A biztonsági autóval indult a futam

A biztonsági autóval indult a futam


Lewis Hamilton agresszíven tört előre, néhány kör alatt az ötödik helyre kapaszkodott, de aztán kicsúszott és visszaesett, és kezdhette előröl a próbálkozást., A világbajnok hiába volt egykiállásos stratégián, a túlerőltetett vezetés miatt újra és újra visszaesett, így végül csapattársa, Heikki Kovalainen mögött csak a hatodikként ért célba, három helyet javítva rajtpozícióján.

A 17. körben a BMW-s Robert Kubica a Toyotával szenvedő, és folyamatosan visszaeső Jarno Trullit érte utol, de előzésre nem került sor, ugyanis a lengyel autója egyszerűen belerohant az előtte haladó járgányba, és felszaladt a hátuljára. Kubica szerencséjére az eset a kör utolsó kanyarja előtt történt, így gyakorlatilag beesett a bokszutca-bejáratba, és javítások után folytathatta a versenyt, az olasz veterán azonban kiállni kényszerült.

A baleset után újra pályára lépett a safety car, de az ezüst Merci mögött sem ment minden simán: a kiváló pozícióban autózó Buemi hátulról belehajtott az akkor még csak győzelmi esélyes Vettel Red Bulljába, de szerencséjükre csak a svájci újonc első szárnya sérült, így nem kellett azzal a teherrel a bokszba vonulnia, mint két éve Japánban Vettelnek, amikor ő öklelte fel hátulról a szintén potenciális győzőt, mai csapattársát, Webbert.

Egyre mélyebben a Ferrari

Egyre mélyebben a Ferrari

Egyre mélyebben a Ferrari


A biztonsági autó mögött, a 20. körben adta meg magát Felipe Massa autója, akinek kiesése Kimi Räikkönen 10. helyével együtt azt jelenti, hogy a tavalyi konstruktőr bajnokcsapat továbbra is pont nélkül áll, ennél rosszabb már nem is lehetne a helyzetük.

Mondjuk lehetett volna, ugyanis a Force India kis híján pontot szerzett Sanghajban. Adrian Sutil öt körrel a vége előtt esett ki a 6. helyről, amikor kitört az autója az egyik kanyarban. A versenygép csúnyán összetört, de a pilóta saját lábán hagyta el a helyszínt.

A Ferrarihoz hasonlóan a Renault-nál sincs sok ok az örömre, hiába indult Fernando Alonso a második rajtkockából, a kétszeres világbajnok nem tudta ez a futamon eredményre váltani, végül csak a 9. helyen ért célba. Csapattársa, Nelsinho Piquet megint a mezőny bohóca volt, talán  illedelmesebb is, ha nem soroljuk fel összes esés-kelését. A kis brazilt pár futamon belül lecserélheti a csapat.

Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2009.04.19.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör