A Forma-1 zöldebbé és autóipari szempontból relevánsabbá tételének érdekében 2009-től megjelent a sportban a mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS. A fékezésnél egyébként elvesző energiát tároló, és azt körönként 6,6 másodpercen keresztül 82 pluszlóerő formájában visszatápláló technológiától az előzések szaporodását, általánosabb értelemben erőfölényt vártak, azonban eddig messze nem egyértelmű, hogy bármilyen előnyt is jelentene a KERS.
Az idei évre még csak opcionális rendszeren minden csapat sokat dolgozott tavaly, de a szezonnyitón csak a Ferrari, a Renault, a McLaren és a BMW-s Nick Heidfeld autóiban szerepelt a KERS. A harmadik, Kínai Nagydíjra az első két csapat már ejtette a rendszert – bár a maranellóiak a felzárkózási kísérletük keretében Bahreinben újra beszerelik -, a BMW-nél ugyan Robert Kubica is próbát tett vele a pénteki szabadedzésen, de a versenyen nem alkalmazta, és most úgy tűnik, hogy a McLaren is dobhatja az eszközt.
„Semmi sincs kőbe vésve. Nem fogjuk használni, ha nem jelent világos előnyt” – nyilatkozta a csapatfőnök, Martin Whitmarsh a Motorsport-magazin.comnak.
A Red Bull-os Mark Webber már a Kínai Nagydíj előtt a KERS bukásáról beszélt, de nem is kell F1-es szakembernek lenni ahhoz, hogy lássuk, a hibridrendszer nem épp sikersztori eddig. A szabályok értelmében egyébként 2010-től már kötelező lesz a KERS használata.