Az ismert versenyautó-építő, a Lola a Forma-1-be való visszatérést fontolgatja. Az angol műhely kasztniépítőként a  hatvanas évektől kezdve a kilencvenes évek elejéig többször is szerepet vállalt már különböző csapatokkal az F1-ben – Embassy Hill, Haas-Beatrice, Larousse, Scuderia Italia és a legsikeresebb, a Honda RA300-asa, a „Hondolának” becézett járgány -, majd 1997-ben saját gyári csapattal is megpróbálkozott.

A Lola-Mastercard-csapat iszonyatos bukás volt, a szélcsatornás tesztelés nélküli autók a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon nem tudták kvalifikálni magukat a futamra, majd a második versenyen már el sem indultak, miután a névadó szponzor kivonult – hamarosan maga a gyártó is csődeljárás alá került. A 12 évvel ezelőtti rossz emlékű kísérlet úgy tűnik, nem vette el végleg a Lola kedvét, ugyanis tegnap nagy bejelentéssel állt elő a cég.

Az angol gyártó a már meghozott költségcsökkentő intézkedések és az FIA-elnök, Max Mosley által 2010-re javasolt 30 millió eurós költségplafon mellett már érdemesnek tartaná az F1-es szereplést.

„A 2010-től a gazdasági szempontból ésszerű, korlátozott költségekről szóló bejelentés után úgy döntöttünk, hogy mérlegelni fogjuk a Forma-1-es világbajnokságba való beszállásunkat. (…) A Lola rendelkezik a megfelelő műszaki háttérrel, kapacitással és szakértelemmel ahhoz, hogy a nemzetközi motorsport legmagasabb szintjén álló autót fejlesszen, ideértve a Forma-1-et is” – áll a kommünikében.

Újra próbálkoznának
Idén a Le Mans-sorozatban is dolgoznak

Idén a Le Mans-sorozatban is dolgoznak

Idén a Le Mans-sorozatban is dolgoznak


A Lola legutóbb a Prodrive-val együttműködve építette meg az Aston Martin legújabb Le Mans-gépeit, a cégnek F1-es szintű szélcsatornája, számítógépes áramlástani kapacitása és tesztpadja is van.

Az Autosport egyébként azzal egészítette ki a hírt, hogy a Lola az FIA által opcionális külső motorszállítónak választott Cosworth-tel tárgyal, hét(!) másik F1 felé kacsingató csapat mellett a lehetséges motorszállítói megegyezésről.

Bernie Ecclestone nemrég azt mondta, hogy a már nyilvánosság elé lépett USF1 mellett még legalább két új csapat jön a Forma-1-be 2010-ben, lehet, hogy nem a levegőbe beszélt a kisember?