A német Bild szerint a múlt hét óta már kétszeres futamgyőztes ifjú tehetség, Sebastian Vettel a mezőny gyengébben fizetett pilótái közé tartozik, csak hatan keresnek nála kevesebbet. A lap 3,5 millió eurós éves juttatást említ.
Vettel, aki egyébként menedzser nélkül, mag alkudik meg a szerződéseiről, azt állítja, hogy nem is a pénzért versenyez: „Amint a pénz motiválja az embert, már nem lehet olyan jó, mint az, akit a belső késztetés, a lelkesedés hajt!”
Vettel 3,5 milliója valóban nem tűnik soknak F1-es mércével, hiszen az élcsapatoknál ennek öt- vagy akár tízszerese is megkereshető, és úgy tűnik, hogy ez a költségcsökkentések mellett is így marad, legalábbis ami a szabályalkotókat illeti.
A fizetéshez nem nyúlnak
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2010-től opcionális 30 millió eurós éves költségplafont vezetne be a Forma-1-ben. Míg az önkéntes korlátozást nem vállalók a jelenlegi – kis játékteret biztosító – műszaki szabályok alapján dolgoznának tovább, a kiadási plafont vállaló csapatok nagyfokú fejlesztési szabadságot élveznének.
A 30 milliós keret persze elég furcsán hat, ha tekintetbe vesszük, hogy Kimi Räikkönen például egyedül nagyjából ennyibe kerül a Ferrarinak évente, de az FIA most tisztázta, hogy a tervezet szerint a versenyzői fizetések nem tartoznának a korlátozás körébe. Szintén nem kell majd a 30 milliós keretbe szorítani a motorhome-ok költségeit és a reprezentációs kiadásokat sem, viszont minden másnak bele kell majd férnie.