A hétvégén a 2009-es Forma-1-es világbajnokság negyedik fordulója, az idény elejének utolsó „tengerentúli” versenye, a Bahreini Nagydíj következik. A sivatagi pályán az új csillagok kaszálhatnak megint, de a nagyoknak is itt az ideje felzárkózni.

Hacsak egy homokvihar nem teszi tönkre a körülményeket, a hétvégén száraz és meleg – jóval 30 Celsius fok felett – időre számíthatnak az F1-esek, az ilyen körülmények között pedig eddig mindig a Brawn GP volt a leggyorsabb – még Kínában is, ha figyelembe vesszük az üzemanyag-mennyiségeket is. A korlátozott pénzügyi lehetőségekkel rendelkező Buttonéknak most, az idény kezdetén kell a lehető legtöbbet kihozniuk az előnyükből, hiszen a dupla diffúzorok elterjedésével, a többi csapat fejlesztéseivel később már sokkal nehezebb dolguk lesz.

Ez történt tavaly

Bár a Red Bull csak esőben volt egyértelműen verhetetlen, azért a sanghaji kettős győzelem után Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek most sem kell aggódnia, valószínűleg minden esélyük meglesz a dobogós helyezésekre.

A téli tesztelők előnyben lehetnek
A téli tesztelők előnyben lehetnek

A téli tesztelők előnyben lehetnek

A téli tesztelők előnyben lehetnek


Érdemes lesz odafigyelni a Toyotára is, ugyanis hiába voltak a múlt hétvégén egy kicsit gyengébbek, a dupla diffúzor előnye még náluk is tart, és a csapat februárban két héten keresztül tesztelt is Bahreinben, az akkor gyűjtött adatok aranyat érhetnek majd.

A Ferrari tavaly ugyan kettős győzelmet aratott itt, a sivatagi helyszín Massa „sajátjai” közé számít, de idén nem várható tőlük sok. A pénteki szabadedzés után kiderül, hogy használják-e majd a KERS-et vagy sem, de a kilátások nem túl jók. Az olasz csapat is a téli teszt tapasztalataiban bízhat, ha el szeretné kerülni a totális katasztrófát.

A Renault már felrakta az új diffúzort, így kíváncsian figyelhetjük, hogy normális körülmények között mire lesz képes Alonso az autóval, a BMW-nél viszont a Ferrariéhoz hasonló gyászos hangulat uralkodik, a tavalyi dobogós Kubica azt mondta tegnap, hogy „nem vár csodát” a hétvégén.

Egy kör Massával Bahreinben

A Bridgestone az 5,4 kilométeres, komoly fékezési pontokat és gyors és lassabb kanyarokat váltogató pályára az Ausztráliába és Kínába is szállított szuperlágy és közepes keverékeket viszi, azaz számíthatunk arra – amit az eső miatt mindenki megúszott Sanghajban -, hogy a versenyzők az 57 körből csak ötöt-nyolcat töltenek majd az extrém gyorsan kopó abroncsokon. Sokan könnyű tankos rövid első etappal próbálkozhatnak majd.

A tavalyi dobogó - idén csodaszámba menne

A tavalyi dobogó – idén csodaszámba menne

A tavalyi dobogó – idén csodaszámba menne


Az eddigi öt Baherini Nagydíjon egyszer Michael Schumacher, Fernando Alonso és Felipe Massa pedig kétszer-kétszer állhatott a dobogó legfelső fokára.

Az időmérő edzés szombaton 13 órakor, míg a verseny vasárnap a hagyományos időben, 14 órakor kezdődik.


Nagyobb térképre váltás