Az FIA szokás szerint nyilvánosságra hozta az időmérő után az autók holnapi rajt előtti súlyát. Az üzemanyag-mennyiségek átszámítása után látható, hogy a Toyoták – főképp Jarno Trulli – nem a többiekénél jelentősen könnyebb autóval szerezte meg a pole-t.
Az első hét pilóta mind viszonylag könnyű autóval, rövid etapra készül, feltehetőleg szuperlágy gumin. Érdemes kiemelni, hogy Sebastian Vettel a körülötte lévőknél egy kicsit nehezebb autóval lett a harmadik, és azt is, hogy a Brawnok tempója valóban nem volt túl erős, ugyanis Button és Barrichello sem volt nehezebb az őket megelőző pilótáknál.
A Ferrari a benzinmennyiséget figyelembe véve nem is ment rosszul, és Lewis Hamilton is erőből került az ötödik helyre.
A Q2-ből továbbjutni nem képes BMW-ket alaposan megtankolták, körönként 2,88 kg-s fogyasztással számolva akár egy kiállással is teljesíthetnék a holnapi 57 körös versenyt, de a szuperlágy gumik gyenge tartóssága miatt valószínűbb, hogy egy hosszú és két, csak kerékcserével megszakított rövid etapot terveznek.
Mark Webber Adrian Sutil ügyetlenkedése miatt már az időmérő első szakaszában kiesett, holnap láthatóan könnyű autóval igyekszik majd a futam elején előretörni a 18. helyről.
Rajthely | Pilóta | Üzemanyag (kg) | Első etap (kör) |
1. | Jarno Trulli | 43,5 | 13 |
2. | Timo Glock | 38 | 11 |
3. | Sebastian Vettel | 54 | 16 |
4. | Jenson Button | 47,5 | 14 |
5. | Lewis Hamilton | 47,5 | 14 |
6. | Rubens barrichello | 44 | 13 |
7. | Fernando Alonso | 45,5 | 13 |
8. | Felipe Massa | 59,5 | 18 |
9. | Nico Rosberg | 65,5 | 20 |
10. | Kimi Räikkönen | 66,5 | 21 |
11. | Heikki Kovalainen | 73,5 | 23 |
12. | Kazuki Nakajima | 75,9 | 24 |
13. | Robert Kubica | 93,6 | 30 |
14. | Nick Heidfeld | 91,3 | 29 |
15. | Nelson Piquet | 72,6 | 23 |
16. | Sebastien Buemi | 73,5 | 23 |
17. | Giancarlo Fisichella | 47 | 14 |
18. | Mark Webber | 51 | 15 |
19. | Adrian Sutil | 74 | 23 |
20. | Sebastien Bourdais | 62,5 | 19 |