A 2009-es Bahreini Nagydíjon Jenson Button megszerezte pályafutása negyedik, az idei év négy futamából pedig harmadik győzelmét. A Brawn GP angol pilótája ma bizonyította, hogy normális körülmények, biztonsági autó és eső nélkül is, nem az első sorból rajtolva is tud versenyt nyerni.
A Toyota nagy reményekkel készülhetett a mai futamra, de az első rajtsorból csak kis eredmény született: a pole-ból induló Jarno Trulli végül Sebastian Vettel mögött a harmadik helyen ért célba, míg TimoGlock, aki az első körökben még vezetett is egy darabig, csak a hetedikként ért be.
Lewis Hamilton minden különösebb esemény nélkül, biztos versenyzéssel lett a negyedik, egyet lépve előre az időmérőn elért eredményéhez képest.
A futam komolyabb incidensek és előzések nélkül zajlott, 2009-ben először a pozíciók többsége nem a pályán, hanem a bokszban cserélt gazdát. A stratégiák a szuperlágy és a közepes keverékű abroncsok legjobb ütemű felhasználásán dőltek el, a Brawn és Button találta meg az optimális megoldást, az angol az első kiállások után már végig biztosan vezetett. A csapat Barrichellónak is jó versenyt talált ki, a brazil három tervezett kiállás mellett is egy helyet lépett előre.
Négy helyet javított a rajthoz képest Kimi Räikkönen, aki ezzel meg is mentette a Ferrarit a végső szégyentől, azaz az eddig példátlan pontnélküliségtől. A finn hatodik helye nem rossz, de Felipe Massa futama már a legelső kanyarban elúszott: a rajt utáni lökdösődésben az első szárnyát épp Räikkönen jobb hátsó kereke rongálta meg, a kényszerű pluszkiállás miatt a brazil a mezőny végére is került.
Bár többre vágyott, a renault-s Fernando Alonso végül a legutolsó pontszerző helyet csípte el.
A BMW Sauber eddigi történetének leggyengébb versenyét fejezte be: az egymás első szárnyait rögtön az első körben megrongáló Robert Kubica és Nick Heidfeld a 18. és 19. helyen ért ma célba, mögöttük egy autó sem volt. A 2009-re dédelgetett bajnoki álmok ezzel gyakorlatilag szerte is foszlottak Münchenben.
A versenyen egyetlen kieső volt, a futam vége előtt pár körrel Kubicával lökdösődő williamses, Kazuki Nakajima állt ki 9 körrel a leintést megelőzően, feltehetőleg az autó sérülése miatt.
A dobogósok nyilatkozatait itt olvashatod, a teljes hétvége eredményeit pedig itt találod!
Bahreini Nagydíj, Szahír, 2009.04.26.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- 1ó31:48.182
- 57
- 2.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 7.187
- 57
- 3.
- Jarno Trulli
- Toyota
- + 9.170
- 57
- 4.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- + 22.096
- 57
- 5.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- + 37.779
- 57
- 6.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- + 42.057
- 57
- 7.
- Timo Glock
- Toyota
- + 42.880
- 57
- 8.
- Fernando Alonso
- Renault
- + 52.775
- 57
- 9.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- + 58.198
- 57
- 10.
- Nelson A. Piquet
- Renault
- + 1:05.149
- 57
- 11.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 1:07.641
- 57
- 12.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- + 1:17.824
- 57
- 13.
- Sebastien Bourdais
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:18.805
- 57
- 14.
- Felipe Massa
- Ferrari
- +1kör
- 56
- 15.
- Giancarlo Fisichella
- Force India-Mercedes
- +1kör
- 56
- 16.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- +1kör
- 56
- 17.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- +1kör
- 56
- 18.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- +1kör
- 56
- 19.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- +1kör
- 56
- 20.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- Kiesett
- 48