Új, az eddiginél lágyabb köztes gumikeveréket kapnak a csapatok a Monacói Nagydíjtól, a Bridgestone az eddigi tapasztalatok alapján módosított. Az új intermediate (átmeneti) abroncsok jobban tudják ellensúlyozni nedves körülmények között a 2009-es szabályok miatt lecsökkent aerodinamikai tapadást, a csapatok sokat panaszkodtak, hogy az esős Maláj és Kínai Nagydíjon nehéz volt vezetni az autókat köztes körülmények között.

„Új intermediate keverékünk Monacóban mutatkozik be, a szezon hátralévő részében ezt fogjuk használni” – mondta Hirohide Hamashima, a Bridgestone motorsportrészlegének igazgatója. „Ez egy lágyabb keverék, amely több mechanikai tapadást ad, de az új technikai előírások miatt a jövőben is a korábbinál nehezebb lesz vezetni az autókat vizes aszfalton.”

A csapatok panaszkodtak, a Bridgestone változtatott
Monacóban eltérnek a gyakorlattól

Monacóban eltérnek a gyakorlattól

Monacóban eltérnek a gyakorlattól


2009-es adatai alapján a Bridgestone döntött a következő öt versenyre szállított gumikról, Spanyolországba lágy és kemény, Monacóba szuperlágy és lágy, Törökországba lágy és kemény, Angliába lágy és kemény, Németországba pedig szuperlágy és közepes keveréket visz a japán gyár. Ahogy látható, a monacói pálya karakterisztikája miatt a szállító a futamon eltér majd az idei gyakorlattól, és nem egymástól két fokozattal eltérő, hanem csak egy lépéssel különböző abroncsokat szállít majd.

Van egyéb munkája is a Bridgestone mérnökeinek, a csapatok ugyanis kérték, hogy a gyártó keskenyebb futófelületű első gumikat szállítson. Erre az autók egyensúlyának javítása miatt lenne szükség, ugyanis az abroncsok barázdáinak eltűnésével az orr-rész tapadása jelentősen megnőtt.

A slickekhez eltérő szélesség dukál

A slickekhez eltérő szélesség dukál

A slickekhez eltérő szélesség dukál


„Ebben a kérdésben jelenleg egyeztetünk az FIA illetékeseivel” – folytatta a sportrészleg vezetője. „Még nem döntöttünk, bár a csapatok határozottan kérték, hogy az egyensúly miatt legyenek keskenyebbek a gumik. A téli teszteken már kipróbáltunk egy 2010-re szánt, keskenyebb futófelületű gumit, az egyensúly javult ugyan, de még mindig nem elég a csapatoknak a KERS miatt. Dolgozunk a megoldáson, hiszen a hátsó gumik szélesítése jóval költségesebb lenne, ami jelen helyzetben senkinek sem lenne jó.”