A BMW Sauber eddig történetének legkínosabb eredményét érte el a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon: Robert kubica és Nick Heidfeld a legutolsó két helyen ért célba. A korábban a 2009-es szezonra már a bajnoki címet célzó alakulattól ez megdöbbentő formaromlás.

„Az autó nem elég jó időmérős teljesítménye és a riválisok fejlesztései miatt küszködünk. Az idény kezdete előtt úgy döntöttünk, hogy egyben viszünk Barcelonába egy nagy fejlesztési csomagot, reménykedünk, hogy eredményt hoz majd. Ma még hátrányban vagyunk, de ha jól sikerül a frissítés, két héten belül könnyen fordulhat a helyzet. Meglepő, de az új szabályoktól szorosabb lett a mezőny, a negyedik futamon már a harmadik különböző csapat uralta az időmérőt, ami nem épp megszokott. Ebből is látszik, hogy apró lépésekkel néhány verseny alatt átalakulhat a kép” – magyarázta a csapatfőnök, Mario Theissen.

A BMW a riválisokkal – a Brawnt leszámítva – ellentétben nem nyúlt hozzá az Ausztrál Nagydíj óta az autóhoz, ez pedig nagyobb hátrányt jelent, mint számítottak rá.
 

Nem veti szét az öröm
Nem veti szét az öröm

Nem veti szét az öröm

Nem veti szét az öröm


„Az autó nagyon jó volt Melbourne-ben, Robert (Kubica) meg is nyerhette volna a futamot. Nem mi voltunk a leggyorsabbak, de azért versenyképesek voltunk. Látható, hogy némelyik csapat futamról futamra fejlesztésekkel állt elő, míg mi egy átfogó csomaggal készülünk Barcelonára. Az idény folyamán további fejlesztések is jönnek, ezek közül ez lesz az első jelentősebb, bizakodunk.”

Theissen kimondottan cáfolja, hogy a mostani eredmények alapján bánhatják, amiért 2008-ban a futamgyőzelem megszerzése után átálltak az idei fejlesztésekre:

„Nem igaz, hogy feladtuk 2008-at. Végig küzdöttünk. Legalább annyi fejlesztésünk volt, mint a megelőző évben, csak nem olyan eredményesek. Elkeserítő, hogy az idei csomag nem olyan jó, de ez van. Három év folyamatos fejlődés bicsaklott meg most, de a csapat bizonyítja majd, hogy továbbra is versenyképes. Mindenkivel előfordul az ilyesmi.”