A Ferrari 2009-ben F1-es történetének egyik leggyengébb szezonkezdését produkálta, a tavalyi konstruktőri bajnokok négy futam után mindössze három pontocskával az utolsó előtti helyen állnak. A hétvégi Spanyol Nagydíjra természetesen számos fejlesztést visznek.
A csapat a KERS jelentette súlyfelesleg – pontosabban a 20-30 kg rögzített tömeg miatt a ballaszttal való játéktér beszűkülése – miatt a Spanyol Nagydíjra Kimi Räikkönen F60-asát könnytett kasztnival szereli fel.
„Azért csak Räikkönen használja majd ezt, mert az alkata, magassága miatt nehezebb Felipe Massánál, és emiatt nála jelent nehézséget a KERS tömege” – közölte a csapat.
A csapat az idény kezdete óta bajlódik a KERS-szel: az első futamon mindkét autóban működött a szerkezet, Malajziában Räikkönen járgányából meghibásodások miatt kiszerelték, Kínában teljesen ejtették, majd Bahreinben újra mindkét autóban alkalmazták a szerkezetet. Úgy tűnik, hogy Barcelonában előnyt várnak a hibridrendszertől.
A Ferrari az első és hátsó szárnyon is módosít, néhány kora nyárra tervezett újítást is előbbre hoz, azt is bejelentette, hogy a Brawn, a Williams és a Toyota által kitalált ún. dupla diffúzor saját változata is megjelenik náluk Spanyolországban. A csapat az engedélyezett egyenesvonalú aerodinamikai tesztelés keretében a héten az olaszországi Varianóban próbálta ki az eszközt, és az első eredmények szerint gyorsult is vele az autó. Az új alkatrész azonban nem volt könnyű szülés.
„Ez lesz az első kísérlet az alkatrésszel, amely eredetileg nem szerepelt az autó dizájnjában, mostanra, a szabályok tisztázását követően viszont a elengedhetetlenné vált. A mérnököknek át kellett tervezniük az elektronikai és a hidraulikai rendszerek jelentős részét az autó hátsó részén, hogy helyet biztosítsanak az új diffúzornak. Az újratervezés jelentősen bonyolultabb volt, mint magának a diffúzornak a tervezése.”