A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) három hete bevezetett, 2010-ben életbe lépő, 60 millió dolláros költségplafonja a végletekig élezte a helyzetet a Forma-1-ben. A múlt hét óta a Toyota, a Red Bull, a Ferrari és a Renault sorra jelentette be hivatalosan, hogy a szabály fenntartása esetén nem kíván indulni a 2010-es bajnokságban.

Bár tegnap az FIA egyik vezető tisztviselője még egyszerű blöffként bagatellizálta a csapatok fenyegetéseit, azért a motorsportszervezet nem kívánja hátradőlve nézni, hogy a Forma-1 darabokra hulljon.

A csapatok szervezete, a FOTA már a múlt héten jelezte, hogy sürgősen tárgyalni akar az FIA-val a szabálymódosításokról, ma pedig a felügyelőszervezet szóvivője megerősítette, hogy az elnök, Max Mosley még ezen a héten találkozik is a FOTA képviselőivel.

A múlt héten elhunyt fiát gyászoló elnök Bernie Ecclestone-nal együtt pénteken, Londonban találkozik a FOTA-val, és talán van remény, hogy a botrány akár már ezen a héten elülhet, az FIA pedig az oktrojált költségplafon helyett hamarosan magáévá teszi a csapatok kiadáscsökkentési elképzeléseit.

A Toyota-csapat elnöke, egyben a FOTA alelnöke, John Howett ma hangsúlyozta, hogy senkinek nem célja, hogy kiszálljon az F1-ből, de a világos és egyenlő szabályok és az FIA együttműködése elengedhetetlen a folytatáshoz:

Moselynak most kell jól tárgyalni
Stabilitást és együttműködést akarnak kikényszeríteni

Stabilitást és együttműködést akarnak kikényszeríteni

Stabilitást és együttműködést akarnak kikényszeríteni


„A csapatok nyilatkozataiban mindenütt követhető az a vonulat, hogy szeretnénk, ha korrekt alapokon nyugodna a sport felügyelete. Mindenki őszintén szeretne továbbra is a Forma-1-ben versenyezni, de csakis akkor, ha a jövőbeli stabilitás biztosított. Ehhez az kell, hogy mindenkire ugyanolyan szabályok vonatkozzanak, és a szabályok állandóak legyenek, hogy rájuk építve a Forma-1 lényegének érintetlenül hagyása mellett lehessen ésszerűen csökkenteni a kiadásokat” – mondta az angol szakember.