Az amerikai USF1 projekt idén februárban lépett a nyilvánosság elé azzal, hogy 2010-ben csatlakozni kíván a Forma-1-hez. A két F1-es szakember, Peter Windsor és Ken Anderson által alapított gárda jól halad a felkészüléssel.
„Már az új gyárban vagyunk, éjjel-nappal folyik a tervezés, és az autón a komputeres áramlástani szimulációkat végezzük. Igyekszünk véglegesíteni a kasztnit, a motort és a sebességváltót, és várjuk, hogy tisztázódjanak a szabályok” – nyilatkozta Anderson az Autosportnak.
„Jelenleg 20 emberünk van, de mindegyikük hoz majd még 3-4 főt hamarosan, gyorsan megszaporodunk. Most a tervezésnél tartunk, a gyártást június végén kezdjük, aztán vesszük fel az embereket a jövő évre.”
A USF1 még jóval az azóta komoly krízist kiváltott költségplafon bejelentése előtt belekezdett az F1-es projektbe, így számukra nem akadály, ha a tiltakozó csapatok miatt végül visszavonják azt, ők a drágább F1-et is megengedhetik maguknak.
„Mi évek óta készültünk, és mindenképp jönni akarunk. Tudjuk, hogy mibe kerül az F1, és a költséghatékonyság miatt kezdtünk neki az USA-ban. Ha az FIA és a csapatok által tervezett összeg között sikerül valamit elérni, az jót tesz a sportnak. Még gyűjtjük az információkat, hogy a kiadási plafont válasszuk-e vagy sem, ha marad, nehéz döntés lesz.”
Anderson azt is tisztázta, hogy a korábbi névváltoztatásról szóló hírek csak félig-meddig voltak igazak, ugyanis a USF1-t csak a sportba való belépésig nem használhatják, így addig ideiglenesen USGPE-ként (US Grand Prix Engineering) működnek, ha viszont bekerülnek, a Team USF1-t használják majd.
Bár aktív korú amerikai F1-es pilóta a nem túl sikeres Scott Speeden kívül nincs a piacon, ennek ellenére a USF1 inkább „hazai” versenyzőket akar, és nem egy tapasztalt – az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve már bejelentkezett -, de nem amerikai pilótát.
„Számos versenyzővel tárgyalunk. Igazából sokkal több jó amerikai van, mint ahogy az emberek hiszik, Josef Newgarden nyert már Formula Palmer audit-futamot, Alexander Rossi megnyerte a Forma BMW világkupát, Jonathan Summerton pedig az A1GP-ben tudott győzni. Vannak még mások is, tárgyalunk, de egyelőre még nem szerződtetünk senkit.”
„Mindenképpen két amerikait szeretnénk, ha angliai központunk lenne és két brazil versenyzőnk, az úgy nem USF1! Nagyon sok amerikai van, és a tapasztalat azt mutatja, hogy ha valamit elhatározunk, akkor azt meg is valósítjuk. Az első egy-két év nem lesz olyan ragyogó, de sokakat már az is meglephet majd, hogy ott leszünk a rajtrácson. Mondogatják, hogy tapasztalt F1-pilótára lenne szükségünk, de ha csak Michael Schumacher nem tér vissza, miért ne tegyünk próbát új tehetségekkel?”