A csapatok szervezete, a FOTA és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) között valóságos háború bontakozott ki az elmúlt hetekben a 2010-re bevezetett 60 millió dolláros opcionális költségplafon miatt. Míg a Toyota, a Red Bull-csapatok, a Ferrari és a Renault a sport elhagyásával fenyegetőzött, addig a McLaren-Mercedes igen csendesen viselkedett.

A csapatfőnök, Martin Whitmarsh azt állítja, hogy a wokingi alakulat inkább békítő, problémamegoldó szerepet vállalt.

„Felelősségünknek érezzük, hogy közvetítsünk és megpróbáljuk megoldani a helyzetet. Nekünk a Forma-1 a fő profilunk, és bízom benne, hogy bármelyik csapat azt mondaná rólunk, hogy konstruktívak és békéltető szándékúak vagyunk, a McLaren a megegyezést kereste” – magyarázta Whitmarsh, aki a Ron Dennis FIA-val konfrontáló hozzáállása helyett egy sokkal problémamentesebb kapcsolat kiépítésére törekszik.

A McLaren-főnök azt állítja, hogy csapata valahol félúton helyezkedik el az igazi nagy gyári alakulatok és a kis privát csapatok között, ezért is alkalmasak a közvetítői szerepre.

„A költségvetés tekintetében pont középen állunk, a nagyvállalatok és a csapataik a kisebbé válással küszködnek, a kiscsapatok pedig a túlélésre hajtanak, azt hiszem, mi mindkét helyzettel azonosulni tudunk egy kicsit.”

„Meg kell próbálni összeegyeztetni a Toyota-féle üzleti modellt a Toro Rossóéval, ami nem könnyű feladat, de remélem, hogy nekünk és a Mercedesnek sikerül megoldani a helyzetet.”

Whitmarsh azt is kiemelte, hogy a látszat ellenére a McLarennek igen is van kialakult álláspontja a vitás kérdésekben, mindössze nem lépnek vele a nyilvánosság elé: „A FOTA-n belül nyíltan beszéltünk, de kifelé hallgatunk. Egymás között kell megtárgyalni a dolgokat. Az álláspontunk világos volt a tárgyalások alatt.”