A Ferrari még a múlt héten közleményben fitymálta le a 2010-es idényre az F1-be készülő jelentkezőket. A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore is úgy látja, hogy semmi helye a GP2-ből vagy más sorozatokból a Forma-1-be törekvő újaknak.

„Ezzel leértékeljük a Forma-1-et. Nem helyes, ha GP2-es csapatok versenyezhetnek velünk. Rontja az imázsunkat” – idézte Briatorét a spanyol El Mundo.

Az olasz szerint különösen hibás lépés az újak belépését a költségplafonnal, pontosabban az azzal járó műszaki, fejlesztési előnyökkel ösztönözni, legyen csak mindenki a saját erejéből sikeres, ha tud.

„Felmerült a gyártók kiszállása – persze nem hiszem, hogy normális szabályok mellett bárki is távozni akarna. De F1-et nem lehet csinálni egy kis Forma-2-vel, egy kis GP2-vel. A kiscsapatoknak saját erőből kell sikeresnek lenniük. Én is egy kis csapattal, a Benettonnal kezdtem, és egyértelmű szabályok mellett küzdöttünk a McLarennel és a Ferrarival, és nyertük meg a bajnokságot 1994-ben és ’95-ben, úgy, hogy a költségvetésünk 80 százalékkal alacsonyabb volt. Sosem kértünk másféle elbírálást” – magyarázta a Renault-főnök.

Új kicsikből vagy nagy gyáriakból áll majd a mezőny? - három nap múlva eldőlhet
Új kicsikből vagy nagy gyáriakból áll majd a mezőny? - három nap múlva eldőlhet

Új kicsikből vagy nagy gyáriakból áll majd a mezőny? – három nap múlva eldőlhet

Új kicsikből vagy nagy gyáriakból áll majd a mezőny? – három nap múlva eldőlhet


A csapatok szervezete, a FOTA ma újra ülésezik Londonban, miközben a 2010-es nevezés pénteki határideje egyre közeledik. A költségplafonos szabály elleni korábbi egységfrontot már megtörte a a Williams azzal, hogy a jelenlegi mezőnyből eddigi egyedüliként leadta a jelentkezését a következő szezonra – minden bizonnyal ez is téma lesz az értekezleten.

A Toyota, a Ferrari, a Renault és a Red Bull csapatai azt állítják, hogy szabályváltozás híján nem neveznek 2010-re, a BMW és a McLaren elégedetlen ugyan, de nem fenyegetőzik, míg a maradék két független alakulat, a Force India és a Brawn GP valószínűleg a Williams példáját követi majd akkor is, ha marad a költségplafon.