A Forma-1-ben a Tyrrellnél, a Benettonnál, a Prostnál, a Ferrarinál, a McLarennél és a Renault-nál összesen több mint negyedszázadot eltöltött spanyol, Joan Villadelprat hivatalosan is bejelentette, hogy csapata, az Epsilon Euskadi leadta F1-es nevezését 2010-re.

Az eddig a World Series by Renault-ban küzdő, és Le Mans-ban saját gyártású autót indító csapat a vezető szavai alapján az egyik legkomolyabb jelentkező.

„Megerősíthetem, leadtuk a nevezésünket a múlt héten. Szerdán adtuk be, és az FIA csütörtökön vissza is igazolta. Csak azért nem beszéltem eddig róla, mert a pénzügyi kereteket véglegesítettük” – mondta Villadelprat az Autosportnak.

Villadelprat nagyon komolyan gondolja
Villadelprat nagyon komolyan gondolja

Villadelprat nagyon komolyan gondolja

Villadelprat nagyon komolyan gondolja


A spanyol csapattulajdonos kiemeli, hogy mind pénzügyi, mind infrastrukturális szempontból a legfelkészültebbek közé tartoznak, és nem a költségplafon miatt ugrottak az F1-es kalandba.

„Bátran mondhatom, hogy megvannak a forrásaink a következő négy évre. A mi projektünk különbözik mindenki másétól. Nekünk van saját szerelői iskolánk, mérnöki képzésünk, jelen vagyunk a gokartozástól a Formula Renault 2.0-án keresztül a World Seriesig.”

„65 millió eurós befektetéssel épült infrastruktúránk van, ilyesmi nincs mindenkinek. Van szélcsatornánk és autoklávjaink (a szénszálas elemek elkészítéséhez használt kemencék). Annyit mondhatok, hogy ha minket választanak, nekünk megvan a fedezetünk a következő négy idényre” – dicsekedett a csapatfőnök.

A spanyol kiemelte, hogy a jelenlegi csapatok ellenállása miatt bizonytalan sorsú költségplafon sem  számít nekik, ugyanis már jóval korábban elindították a projektjüket, és így is, úgy is legalább 75 millió eurót szántak rá évente.

Villadelprat szerint megérdemelnék, hogy beengedjék őket az F1-be.

A Le Mans-ba már belekóstoltak

A Le Mans-ba már belekóstoltak

A Le Mans-ba már belekóstoltak


„Világos, hogy az F1-ben sem minden csak a pénzen múlik, hiszen némelyik sokat költő csapat sem lett igazán sikeres. Ugyanolyan fontos a szervezés, a jó csapat, a biztos alapok. Tudom, hogy mire van szükségünk. Nem a nulláról indulunk, konstruktőrök vagyunk, már bizonyítottunk. Építettünk már versenyképes Le Mans-autót. Azt hiszem, megérdemeljük az esélyt. Komolyan és alázattal állok ehhez hozzá, mert azon kevesek közé tartozom, akik már tudják, hogy mit is jelent a Forma-1-ben versenyezni.”