A jövő évi szabályok, a költségplafon és a Forma-1 érdemtelen csapatokkal való felhígítása miatt tiltakozó F1-es alakulatok egyre komolyabban számolhatnak azzal, hogy 2011-ben új versenysorozatot indítsanak.

A jelenlegi mezőnyből nyolc FOTA-csapat – a Williams és a Force India kiugrott – csak a kifogásolt szabályok eltörlése és az új Concorde agreement aláírásának feltételével nevezett 2010-re.

Állítólag nem blöffölnek
Mosleynak fontosabb a büszkesége, mint a csapatok

Mosleynak fontosabb a büszkesége, mint a csapatok

Mosleynak fontosabb a büszkesége, mint a csapatok


Mivel a Nemzetköz Automobil Szövetség elnöke,Max Mosley továbbra is ragaszkodik hozzá, hogy a szabályokat csak ő diktálhatja, így a szakadás egyre valósabb lehetőségnek látszik. Mosley pár napja már megüzente, hogy az elégedetlenkedőknek kívül tágasabb:

„Ha maguknak akarják írni a szabályokat, csináljanak saját sorozatot” – mondta.

A FOTA alelnöke, John Howett azt mondta, hogy még mindig bíznak benne, hogy végül békés megoldás születik, de azt is hozzátette, hogy „van jó néhány forgatókönyvünk, a legrosszabb esetben a saját versenyszériánkat is megalapíthatjuk.”

A versenyzőknek is kezd elege lenni a politikai huzavonából, Fernando Alonso már egyenesen kívánja az FIA-tól való elszakadást: „Remélhetőleg megtörténik! Jó lenne, ha spanyol csapat jönne az F1-be (a kétszeres bajnok a jövőre nevezett Campos Meta 1-re és az Epsilon Euskadira utalt), de nem úgy, ha közben az F1 csak egy felhizlalt GP2-vé változik.”

Alonso már már unja az FIA-t

Alonso már már unja az FIA-t

Alonso már már unja az FIA-t


A BMW-s Nick Heidfeld is torkig van már a bizonytalansággal: „Az elmúlt néhány futam óta már elviselhetetlen a politizálás, a jövőt illető találgatás. Mi csak versenyezni szeretnénk. Remélem, hogy lesz olyan megoldás, amellyel megmaradhat a mai Forma-1 a legjobb csapatokkal és a legjobb pilótákkal. Szeretnék maradni, de nem a Forma-1 neve miatt vagyunk itt, hanem mert ez a legjobb autóverseny” – utalt a német a távozás lehetőségére.

A helyzet láthatóan egyre feszültebb, azt azonban az összes félnek érdemes észben tartania, hogy mi is történt az Atlanti-óceán túlpartján a kilencvenes évek közepén: az egykor az F1 rangjával már-már vetekedő CART-sorozat 1996-os IndyCarra és ChampCarra való szétbomlása egyik sorozatnak sem tett jót. Tucatnyi elpocsékolt év és dollármillió után végül újra egyesült a két széria tavaly, de a népszerűség és az elismertség tekintetében hatalmas veszteséget szenvedett el, helyét végleg átvette a NASCAR.