Egyre nagyobb a káosz a 2010-es Forma-1-es nevezések körül. Folyamatosan kerülnek nyilvánosságra a jelentkezések, sokan egykori legendás márkanevekkel próbálkoznak, mint amilyen a Brabham vagy a March. Könnyen elképzelhető, hogy a nevezések mögött olykor fantomcégek bújnak meg, ezek a nagy nevekkel, de háttér nélkül próbálkozók esetleg abban bíznak, hogy jóváhagyott indulási jogukat jó pénzért lepasszolhatják másoknak, akár éppen a kilépésüket tervezgető nagyoknak.
A sok új csapat közül a Litespeed az elsők között jelezte, hogy indulna a 2010-es idényben, könnyen elképzelhető azonban, hogy végül nem ezen a néven áll fel a rajtrácsra. A brit Forma-3-as sorozatban szereplő istálló azt tervezi, hogy felveszi a Team Lotus nevet.
Közel van a Litespeed norfolki központja a Lotus egykori főhadiszállásához, ezt a közelséget kihasználva pedig a csapat megvette a névhasználat jogait. Összesen hét világbajnoki címet nyert a Lotus, Jim Clark, Graham Hill és Ayrton Senna is versenyzett a gárdánál. Az új Lotus Cosworth-motorokkal és a korábban a Jordannél, Toyotánál és Renault-nál is megfordult Mike Gascoyne tervezte autóval indulna.
Flavio Briatore Renault-vezérnek nagyon nem tetszik, hogy ilyen bábcégek akarják ellepni a Forma-1-et, szerinte ez nem tesz jót a sorozatnak. „Nem szép, mikor azt mondják, a Renault, a BMW és a Toyota nem indul jövőre” – mondta Briatore. „Közben jönnek ezek a bábcégek és sorra adják le a nevezéseket. Kevés rombolóbb hatású dolgot tudok elképzelni ennél ezekben az időkben, amikor éppen szponzorokkal és partnerekkel tárgyalunk.”