Míg a Forma-1-es csapatok és az FIA-elnök, Max Mosley ma utolsó csatáját vívja a port esetleges széthullása előtt, a hétvégén sorra kerülő Le Mans-i 24 órás verseny szervezői az F1-ből esetleg távozó gyártókat hívogatják.

Az ötlet nem olyan vad, hiszen több, a kiszállással fenyegető gyártónak is van már ilyen-olyan Le Mans-múltja, és a prototípusok építése és versenyeztetése-vezetése sem esik olyan távol az F1-től.

A Ferrari alapítója, Enzo fia, Piero nemrég említette már a Le Mans-t,mint lehetséges alternatívát, a Forma-1-es eredményekkel elégedetlen, Toyota is visszatérhet, hiszen az F1-es projekt indulása előtt, tíz éve jól szerepelt a japán gyártó. A Renault 1978-ban nyerte meg a 24 órás versenyt, míg a BMW a Williamsszel közösen épített autójával 1999-ben diadalmaskodott.

A versenyt szervező ACO igazgatója, Remy Brouard elmondta, hogy szívesen látnának Le Mans-ban bármilyen F1-es „menekültet”, és a gyártók kívánságaira, szabályelképzeléseire is nyitottak lennének.

„A gyártók részvételét illetően nincs egy ideális szám, de minél többen vannak, annál jobb. Szívesen látjuk a Forma-1-es csapatokat is. Ha valamit javasolnak, azt is meghallgatjuk” – mondta az Autosportnak a francia, aki azt azonban nem árulta el, hogy felvette-e már velük a kapcsolatot valamelyik, jelenleg az F1-ben érdekelt gyártó.

A szombaton kezdődő futamot egyébként a Ferrari-vezér, Luca di Montezemolo rajtoltatja majd el, és a helyszínen lesz Fernando Alonso is, aki nemrég arról beszélt, hogy szívesen kipróbálná magát más kategóriákban, így Le Mans-ban is.