Meg lehet-e tartani ennyivel a csapatokat?

Míg a csapatok 2010-es F1-es részvételüket a jövő évre bevezetett költségplafon teljes eltörlésétől tették függővé, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Max Mosley ennél jóval kevesebbet ajánl – derült ki az Autosport birtokába jutott levélből, amelyet Mosley a ferraris Luca di Montezemolónak írt.

„Egyezségre juthatnánk abban, hogy minden csapat ugyanazon szabályok szerint versenyezne 2010-ben, de a költségplafonos csapatok műszaki előnyeit elvetnénk” – utalt a sokat kifogásolt párhuzamos szabályrendszerre Mosley.

„Ezek helyett inkább a jelenlegi és az új csapatok közti tudásmegosztást ösztönöznénk” – tette hozzá.

A költségplafon nevét ugyan hajlandó lenne megváltoztatni az FIA, és az összegen is emelne a következő évre, sőt csapatonként egy-egy sztárgázsit bezsebelő alkalmazott – a versenyzőkön kívül természetesen – fizetését is kivonnák alóla, de a teljes elvetés nincs a pakliban.

„A 2010-es plafon elmehetne egészen 100 millió euróig, de mindenképpen be kell vezetni. 2011-re azonban már 45 millió euróra kellene leszorítani.”

Mosley hajlandó lenne nagyjából a csapatok által előkészített tervezeten alapuló Concorde Agreement aláírására is, de természetesen csak a nevezések lezárása után.

A jövő évi változtatásokat ellenző csapatok, azaz a FOTA képviselői és Mosley ma újra tárgyalóasztalhoz ülnek, utolsó alkalommal a 2010-es nevezési lista holnapi nyilvánosságra hozása előtt.