A ma nyilvánosságra hozott 2010-es nevezési listán a ma is versenyző csapatok mellett három új név bukkant fel.

Nem tudtunk meg semmit
Őket már rég ismerjük

Őket már rég ismerjük

Őket már rég ismerjük


Természetesen jóval több jelölt volt, az FIA-hoz összesen 15 új nevezés érkezett, amelyek közül a Deloitte szakértőinek segítségével végigvitt könyvvizsgálat, üzleti tervek megtekintése, a szponzori szerződések és szándéknyilatkozatok számba vétele után kilenc jutott el odáig, hogy részletes meghallgatásokon is részt vehetett. De melyik is a három szerencsés alakulat, amelyik elsőre átvitte a lécet?

A USF1-t nem kell nagyon bemutatni, jelentős Forma-1-es tapasztalatokkal rendelkező Ken Anderson és a Peter Windsor amerikai csapata már februárban a nyilvánosság elé lépett az évek óta tervezett projekttel, és mindvégig az egyik tuti befutónak látszott. A pontos nevén Team US F1 a Cosworth motorjait használja majd 2010-ben.

A Campos Meta neve sem teljesen ismeretlen. A csapatot 1998-ban az egykori F1-pilóta, a spanyol Adrian Campos alapította, és azóta komoly sikereket ért el vele az F3 Euroseriesben és a GP2-ben is. Összesen hat egyéni és öt csapatbajnoki címmel büszkélkedhetnek, legutóbbi sikerük a 2008-as GP2-sorozat megnyerése.

A Campos GP2-ben élmenő

A Campos GP2-ben élmenő

A Campos GP2-ben élmenő


A madridi székhelyű istálló F1-es projektjében a sportszervezéssel foglalkozó Meta Image céggel fogott össze. Az alakulat technikai központja Valenciában található, ahol a GP2-es és F3-as csapataik mellett az A1GP mexikói csapatának autóin is dolgoznak.

A Forma-1-es belépéshez motorszállítóként sikerült megnyerniük a Cosworthöt, míg a kasztni fejlesztésében a Dallara lesz a partnerük.

A három új közül a Manor Grand Prix neve cseng a legismeretlenebbül a nagyközönség számára. A brit alakulatot 1990-ben alapította John Booth, és azóta a Formula Fordban, a Formula Renault-ban és a Brit Forma-3-ban ért el sikereket – Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton is velük nyert bajnoki címet.

Hamilton a Manorral lett F3-bajnok

Hamilton a Manorral lett F3-bajnok

Hamilton a Manorral lett F3-bajnok


Az F1-es projektben a Manor a versenyalkatrészeket fejlesztő és gyártó Wirth Research-csel szövetkezett. Ez a cég ahhoz a Nick Wirth-hez köthető, aki a kilencvenes évek legelején a March-Leyton House-nál dolgozott, majd 1994-ben a Simtek csapattal vett részt az F1-ben.

A Manor Grand Prix szintén a Cosworth erőforrásaival indul jövőre.

És akik kimaradtak…

Meglepő, de az amúgy a Manor GP-nél komolyabbnak tűnő Aston Martin/Prodrive, a Lola és az Epsilon Euskadi is lemaradt a listáról, ahogyan a March-N. Technology, a „Lotus”-Litespeed, az Alex Wurz-féle Superfund és a „Brabham”-Formtech sem kapott helyet.

A Dave Richards vezette Prodrive, a Lola, az Epsilon Euskadi és a Lotus-Litespeed máris jelezte, hogy ezután is kapcsolatban marad az FIA-val és vár a lehetőségre, és mivel a FOTA-csapatok – a Ferrari, a Toyota, a Renault, a BMW, a McLaren-Mercedes, a Brawn GP és a Red Bull két alakulata – jövő évi részvétele továbbra is a levegőben lóg, így néhányuk a jövő hét végi újabb határidő lejártával még bejuthat az F1-be, ha „üresedés” adódik.