A tavaly nagy viták közepette 2009-re bevezetett mozgásienergia-visszanyerő rendszert az idény elején a BMW Sauber, a McLaren, a Renault és a Ferrari vetette be. Az első futamok tapasztalatai után a csapatok ki-be szerelgették a KERS-t, majd először a Renault, aztán a BMW és a McLaren is végleg kivette, így Silverstone-ban már csak a Ferrarikban dolgozott a berendezés. A többi csapat egyelőre nem is tervezi a kipróbálást.
A hibridrendszer tavalyi leghangosabb támogatója, a BMW a hétvégén azt jelentette be, hogy az idei évben már nem kísérleteznek tovább a KERS-szel, inkább az aerodinamikai fejlesztésre hajtanak ezután. A csapatfőnök, Mario Theissen azért hozzátette, hogy szerinte nem kudarc a technológia, sőt kiemelte, hogy milyen rövid idő alatt raktak össze működőképes rendszert.
A Ferrarinál 2008-ban sem rajongtak nagyon a KERS ötletéért, úgyhogy most is sokkal nyíltabban beszélnek arról, hogy szerintük kudarc az egész, legalábbis a Forma-1 szempontjából.
„Azt hiszem, tanulnunk kell ebből. Az csak egy dolog, hogy itt ez az új technológia, a KERS, ami kétségkívül az utcai autók jövőjének része, de itt mi egész más körülmények között dolgozunk. Az az igazság, hogy az eddigiek alapján a KERS a mai állapotában nem alkalmas a versenyzésre. Ez tény” – magyarázta a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali.
Bár a 2010-es szabályok értelmében az idei opcionális használata helyett már kötelező lenne, de – feltéve, hogy egyáltalán marad valami az F1-ből – minden valószínűség szerint ebből nem lesz semmi, hiszen a FOTA már jelezte, hogy úgy, ahogy van, ejteni szeretnék a csapatok a technológiát.