Lewis Hamilton túlzottan bevállalósan vágott neki a múlt vasárnapi Német Nagydíjnak, ezért az első kanyarba nem tudott rendesen befordulni. Autójával érintette a pozíciójáért küzdő, későbbi győztes Mark Webberét, a visszajátszásokból látszott, hogy a Red Bull első szárnya okozta a világbajnoki címvédő defektjét.

Webber a rajt utáni tülekedésben Rubens Barrichellóval is ütközött, ezt szándékosnak minősítették a versenybírók és áthajtásos büntetést osztottak ki az ausztrálnak. A Hamilton-ügy nem lehetett tudatos, Webber mégis úgy érezte, illene bocsánatot kérnie.

„A verseny után Mark küldött egy e-mailt, amelyben elnézést kért” – árulta el Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. „Azt írta, nem volt szándékos az ütközés.” Ha nincs Hamilton defektje, Haug szerint a McLaren dobogóra állhatott volna.

„Szeretném nagyon világosan leszögezni, hogy a Red Bullt nem verhettük volna meg, de azt hiszem, a harmadik helyre odaérhettünk volna.” Haug beszélt arról is, hogy a wokingi istálló a Magyar Nagydíjon is használni fogja a KERS-t, amely a Brit Nagydíjon pihenőt kapott.

„A Hungaroringen hosszú a célegyenes, a rajttól az első kanyarig sokat kell menni. Ez egy nagyszerű KERS-pálya” – mondta Haug. Silverstone-ban azért nem jutott szóhoz a rendszer, mert a McLaren szerint a kemény féktávok hiánya miatt a töltést nem lehetett volna optimálisan megoldani.