A héten Genfben ültek össze a Forma-1-es csapatok, hogy a sorozat jövőjéről tárgyaljanak, az egyeztetés a lehető legpozitívabb hangulatban zajlott. Először szólhatott bele az eseményekbe a 2010-es szezonra várt három új csapat, képviselőik szerint nagyon érdekes volt a tárgyalás.

Egyéb elfoglaltságai miatt ezúttal nem a FOTA-elnök Luca di Montezemolo, hanem az alelnök John Howett vezette a 13 istálló értekezletét, a fő téma szokás szerint az volt, hogyan lehet a ’90-es évek szintjére csökkenteni a költségeket. A megbeszélés végére a legfontosabb kérdésekben összhang alakult ki, csupán apróságokat kell még véglegesíteni, de várhatóan ez is megtörténik a következő néhány napban.

Amennyiben minden kérdést tisztáznak a felek, az FIA – ígéretéhez hűen – várhatóan törli a 2010-es szezonra vonatkozó költségplafont és a csapatok aláírhatják az új Concorde-egyezményt.

Jövő héten kerülhetnek rá az aláírások a dokumentumokra, a csapatok pedig éppen Magyarországon jelenthetik be, hogy elhárult az összes akadály jövő évi indulásuk elől. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója azért a kedvező fejlemények ellenére is óvatos, úgy fogalmazott, fogadni nem érdemes a békére, merthogy „túl sok meglepetéssel” szembesült már a Forma-1-ben.

Közben elkezdődött a versenyfutás az FIA elnöki székéért is: Max Mosley favoritja, Jean Todt a várakozásoknak megfelelően bejelentette, hogy indul a pozícióért.