A Cosworth 2006 végén búcsúzott a Forma-1-től, de jövőre mindhárom új csapat számára az angol gyártó szállítja majd az erőforrásokat.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által tavaly az F1-nek szánt olcsó egyenmotorokra kiírt pályázatot megnyerő, de végül „csak” opcionális szállítói szerepbe kerülő gyártó blokkjai a motorfejlesztés 2006. végi befagyasztása miatt elvileg mindenben megfelelnek a technikai szabályoknak, az FIA eredeti terve szerint azonban a versenyképesség javítására 2010-ben a többiek számára kötelező 18 ezres fordulatszám helyett 20 ezres határt kaptak volna.
Mivel a csapatok szervezete, a FOTA végül megakadályozta a Cosworthre vonatkozó kivétel bevezetését, így az újakra állítólag „ráerőltetett” erőforrások gyengék lesznek, pedig a motort legutoljára használó Williams főnöke, Patrick Head nemrég azt mondta, hogy a Cosworth még a 20 ezres fordulat mellett is hátrányt jelentene, ugyanis nagyobb a fogyasztása a többi motorénál.
A spanyol Diario AS arról ír, hogy az egyik új csapat, a Campos „katasztrofálisnak” tartja a Cosworthöt, a lap azonban azt is hozzáteszi, hogy az F1 történetének legsikeresebb külső szállítójánál keményen dolgoznak az erőforrás frissítésén.
Kétséges azonban, hogy mennyire fog ez sikerülni, ugyanis Max Mosley alig egy hónapja azt állította, hogy a brit cégnek „sem ideje, sem erőforrásai nincsenek” arra, hogy 2010-re újrahangolják a motorokat – ezért is kellett volna a fordulatszámelőny.
A Campos, a Manor és a USF1 is hároméves szerződést írt alá a Cosworthtel.