Csütörtök délután 800 lóerős, V10-es Cosworth-motor visítása törte meg a nyári forróságtól elálmosodott Budapest csendjét, jelezve, hogy a Forma-1-es világbajnokság megérkezett Magyarországra.

A Red Bull immár ötödször rendezett utcai bemutatót Forma-1-es autójával hazánkban. A Dózsa György út, a Lánchíd, majd Siófok és Szeged belvárosának meghódítása után ezúttal a budai várban kialakított 2,4 kilométeres pályán száguldott a Red Bull Forma-1-es versenyautója.

Sorakozó a várban
Bessenyei Péter légi bemutatója nyitotta meg a Hungaroring Festet

Bessenyei Péter légi bemutatója nyitotta meg a Hungaroring Festet

Bessenyei Péter légi bemutatója nyitotta meg a Hungaroring Festet


Miután az F1 hivatalos biztonsági autójával, az 525 lóerős SL 63 AMG-vel Bernd Mayländer leellenőrizte a pályát, elsőként Palik László kapott zöld jelzést, hogy végigszáguldjon a monacói utcai versenypályára hasonlító Palota úton. Azaz nem teljesen, hiszen nem zöld, hanem a valódi Forma-1-hez hasonlóan kialvó piros fények indították a résztvevőket.

„Én mindig úgy ülök bele egy Forma-1-es autóba, hogy az lesz az utolsó alkalom. Ki tudja, lesz-e következő? Már elsőre is egy csoda, de mindig hatalmas élmény” – mondta Palik László kérdésünkre, aki elárulta, hogy Mayländer figyelmeztette, hogy vigyázzon, mert nagyon huplis az út.

Palik nekivág

Palik nekivág

Palik nekivág


„Én viszont azt mondtam magamban, bízd ide, majd én tudom. Aztán hatodikban megérkeztem a huplira és elrepültem. Mondtam magamban, ez az én szakmám, itt röpködünk. Viszont a Forma-1-es autó nem úgy rugózik, mint az én terepralis Nissanom. Össze is ugrottak a csigolyáim, mire visszaértem. Ugyanakkor ilyen rossz úton is kezelhető volt a Red Bull autója.”

Nemcsak az úthibák okoztak fejtörést a Red Bull mérnökeinek, de Palik László egy szöget is összeszedett a bal hátsó kerekével. Bár a gumi nem eresztett, a biztonság érdekében lecserélték, mielőtt a német RTL kommentátora, Christian Danner is próbára tette volna a gépet.

A nézőknek autózott

A nézőknek autózott

A nézőknek autózott


A volt Forma-1-es pilóta is adott feladatot a szerelőknek. A „pálya” alsó részéről kellett megmenteni, ahová a safety sar különleges módon, nyitott ajtóval, két utassal a jobb első ülésen érkezett.

Mielőtt az igazi profi, David Coulthard is tűzálló overallt húzott volna, még Turán Frici szórakoztatta a közönséget. A hazai ralibajnokságban egy Peugeot 307 WRC-vel induló versenyzőnek feküdt a pálya, amit látványos keresztbecsúszásokkal hozott a közönség tudtára. De ugyanígy otthon voltak a Palik László és a Honvéd Dream Team Nissan tereprali versenyautói is.

Ezt Coulthard is megerősítette a rendezvény után. Mint mondta: „ahhoz, hogy ezen a helyszínen versenyt lehessen rendezni, újra kellene aszfaltozni, mert nagyon huplis az út. A raliautóknak viszont tökéletes helyszín.”

Üvöltő hangja van

Üvöltő hangja van

Üvöltő hangja van


A skót pilótát egyébként hatalmas éljenzéssel fogadta a több ezres tömeg. A Red Bull szaktanácsadója még mindig képben van az autóvezetéssel kapcsolatban, társaival ellentétben dobhártyaszaggató visítás mellett mindenféle visszafogottságot mellőzve padlógázzal rajtolt el, s a többiekkel ellentétben a célban sem kellett a szerelőknek megfordítaniuk, padlógázzal minimális helyen megpördült a versenyautóval, hogy újabb kört tegyen meg.

Coulthard állítása szerint szeret hozzánk jönni, de mindig olyan forróság van itt, mintha a pokolba jönne az ember. Viszont a sajtó állításával ellentétben a Red Bull nem aggódik a meleg miatt. „Nem az időjáráson múlik a csapat jó teljesítménye. Nemcsak hidegebb körülmények között jó a Red Bull autója. Folyamatosan fejlesztjük a versenyautót, amely egyre gyorsabb, arra számítok, hogy ebben a meleg időben is jól megy majd” – mondta.