Óriási sikert könyvelhet el a McLaren a Hungaroringen: az év eleje óta vergődő alakulat Lewis Hamiltonnak köszönhetően ugyanis megnyerte a Magyar Nagydíjat. Az angol a tavalyi Brazil Nagydíj óta először nyert, a magyar pályán pedig 2007 után második alkalommal győzhetett. Hamilton mai diadala egyben az első alkalom, hogy egy KERS-szel felszerelt autó futamot nyert. A Ferrarinál szintén örülhetnek, ugyanis a második helyen Kimi Räikkönen ért célba. A harmadik Mark Webber lett a Red Bull-lal.
A futam izgalmasan kezdődött, a rajtnál hatalmas helyezkedés folyt. Alonso simán elment, de KERS-szel felszerelt Hamilton és Räikkönen a két Red Bull közé ugrott, az első kanyarban a mclarenes még Webberrel is küzdött a második helyért, de akkor még megvédte az ausztrál a pozícióját, csapattársa viszont rosszul járt: Räikkönen Ferrarija megütötte a bal első kerekét, így a finn mellett Rosberg és Kovalainen is elment mellette.
Hamilton a 3. kör kezdetén elment Webber mellett is, és a gumikopás miatt egyre inkább küszködő Alonso üldözésébe kezdett. A spanyol végül a tervezettnél is korábban, a 11. körben állt ki az első kerékcserére, de a történelem ebben az esetben is ismételte önmagát: a Renault-nál ugyanis nem végeztek tökéletes munkát, a jobb első kereket nem rögzítették megfelelően a kiengedés előtt, ugyanúgy, mint 2006-ban. A kétszeres bajnok néhány kanyar után előbb a kerékborító tárcsát hagyta el, majd magát a kereket is. Három keréken még visszatért a bokszba, de néhány kör után végleg kiállni kényszerült.
A 20. körben Räikkönen és Webber egyszerre állt ki, de a Red Bullnál nem ment tökéletesen a bokszutcai munka, így a ferraris egy pillanatnyi kakaskodás után végül az ausztrált megelőzve tért vissza a pályára.
A kiállás után a pályán még a toyotás Timo Glock – és egy kanyar erejéig Nico Rosberg – is megelőzte Webbert. A Red Bull kínjait tovább növelte, hogy négy körrel később Vettel autója elkezdte megadni magát, majd a 30.körben végleg fel kellett adnia a versenyt a rajtnál történt lökdösődésben megsérült felfüggesztés miatt.
Ezután a futam már viszonylag eseménytelenül telt, mindössze a köridőkről és a bokszkiállásokról lehetett spekulálni, de meglepetések nem igen történtek.
Button végig szenvedett, a bajnoki éllovas a futam közben már a csapatrádión kérdezgette hitetlenkedve, hogy is lehetnek ilyen rosszak. Ezzel együtt végül a hetedik helyen ért célba, ami azt jelenti, hogy az előle kieső Alonso és Vettel jelentette előnyt sem tudta kihasználni, ezt számításba véve egy helyet még rontott is a rajtpozíciójához képest.
Az utolsó kiállások után ki is alakult a végső sorrend: Hamilton és Räikkönen pozíciója biztos volt, és Webber is visszakerült mögéjük. A williamses Nico Rosberg magabiztos vezetéssel lett megint negyedik, mögötte pedig Kovalainen váltotta pontra a McLaren jó formáját. Buttont a két Toyota fogta közre: Glock a hatodik lett, míg az utolsó pontszerző helyen Jarno Trulli ért célba.
A „hajrá” izgalmait elég jól jellemezte, hogy a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore már hat körrel a leintés előtt elhagyta a bokszutcát, a 12. helyen autózó Piquet sorsa már nem nagyon érdekelte az olaszt.
A minden idők legfiatalabb F1-eseként bemutatkozó Toro Rosso-pilóta, Jaime Alguersuari jól teljesített, végigment a kimondottan megterhelő futamon, és nem is utolsóként ért célba, ugyanis csapattársa, Sebastien Buemi egyszer elhagyta a pályát, így őt megelőzte.
A bajnoki küzdelemben egyedül Webber könyvelhetett el pozitív fejleményt: az ausztrál négy pontot faragott a hátrányából Buttonhoz képest, így jelenleg 18,5 pontos hátránnyal a második. Vettel nullázott, így az angol hozzá képest 2 egységgel, 23 pontra növelte az előnyét.
A Forma-1-es küzdelem négy hét múlva Spanyolországban, a valenciai utcai pályán folytatódik majd.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2009.07.26.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1ó38:23.876
- 70
- 2.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- + 11.529
- 70
- 3.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 16.886
- 70
- 4.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- + 26.967
- 70
- 5.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- + 34.392
- 70
- 6.
- Timo Glock
- Toyota
- + 35.237
- 70
- 7.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- + 55.088
- 70
- 8.
- Jarno Trulli
- Toyota
- + 1:08.172
- 70
- 9.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- + 1:08.774
- 70
- 10.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- + 1:09.256
- 70
- 11.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- + 1:10.612
- 70
- 12.
- Nelson A. Piquet
- Renault
- + 1:11.512
- 70
- 13.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- + 1:14.046
- 70
- 14.
- Giancarlo Fisichella
- Force India-Mercedes
- + 1kör
- 69
- 15.
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- +1kör
- 69
- 16.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- +1kör
- 69
- 17.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- kiesett
- 30
- 18.
- Fernando Alonso
- Renault
- kiesett
- 16
- 19.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- kiesett
- 2