Már hetek óta nyílt titok, hogy a Renault kirúgja Nelsinho Piquet-t. A csapat még mindig nem erősítette meg hivatalosan, de a múlt héten már visszavonhatatlan dolgokat mondott egymásról Flavio Briatore és a versenyző az olasz Autosprintnek nyilatkozva, tegnap pedig Piquet a maga részéről hosszú és keserű közleményben jelentette be, hogy már nem versenyezhet a Renault-nál.
„Kaptam egy értesítést a Renault-csapattól, amelyben tájékoztatnak róla, hogy az idény további részében nem kívánnak tovább versenyeztetni. Természetesen elég elkeserítő ilyen hírt kapni, de egyben megkönnyebbülés is, mert a pályafutásom legrosszabb szakaszának végét jelenti, amely után megpróbálhatok továbblépni, és a jó irányba állítani a karrieremet, újra győztes versenyző hírébe kerülni” – írta Piquet.
„Csapatjátékos vagyok, több tucatnyi emberrel dolgoztam a pályafutásom alatt, akik mind kezeskednének a jellememet és a tehetségemet illetően, kivéve sajnos azt a személyt, aki a legnagyobb befolyással volt az F1-es karrieremre” – utalt Briatoréra a pilóta.
Piquet felsorolja aztán az F1 előtti, valóban impozáns eredményeit – gokart-, dél-amerikai és brit F3-as bajnok, GP2-második Lewis Hamilton mögött -, és hozzáteszi, hogy apjával azért Briatoréra bízták a Forma-1-es karrierje menedzselését, mert úgy gondolták, hogy a kapcsolataival és tapasztalatával sokat segíthet majd. De ehelyett a karrierje „fekete időszaka” kezdődött, és a csapatfőnöktől segítséget nem kapott, hanem egyszerűen „az az ember, aki a másik autót vezeti” lett belőle, és Briatore állandóan a kirúgással riogatta.
„Korábban sosem kellett fenyegetni, hogy eredményeket hozzak. 2008-ban 19 pontot szereztem, egyszer a dobogóra is felálltam, a legjobb bemutatkozást hoztam, amit brazil pilóta valaha is produkált” – mesélte az első évét a pilóta.
Briatore állítólag azt ígérte a versenyzőnek, hogy az idei évben jobb helyzete lesz, és abban egyeztek meg, hogy Piquet-nek az idény közepéig a Fernando Alonso által szerzett pontok 40 százalékát kell összegyűjtenie.
„Még annak ellenére is, hogy a kétszeres világbajnok mellett versenyeztem, bíztam benne, hogy ha ugyanolyan feltételekben részesülnék, könnyedén megszerezném a 40 százalékot. De az ígéretekből nem lett semmi.”
A brazil részletesen leírja, hogy a téli teszteken szűk 2000 kilométert vezethetett, míg Alonso közel 4000-et, és neki a kezdeti és a rossz idős napok jutottak, az autója pedig mindig nehéz volt és kemény gumikkal szerelték fel, ellentétben a spanyoléval – ezért szerinte nem is tudott felkészülni az időmérőkre. Az idei kilenc futamból Alonso négyen előbb kapta meg a fejlesztéseket, amelyekről Piquet állítása szerint „a Renault mérnökei mondták, hogy azokon a futamokon az autók között öt-nyolctized másodperc volt a különbség körönként”.
Piquet egyszerűen nem is hiszi, hogy ennyire rosszul és igazságtalanul bántak, pontosabban bánt vele a csapatfőnök: „Nem véletlenül jutottam el idáig. Aki ismer, tudja, hogy az F1-es eredményeim nem passzolnak a korábbi életrajzomhoz és a képességeimhez. Az elmúlt két évben tapasztalt körülmények legalábbis furcsák voltak. A menedzsernek segítenie, támogatnia, bátorítania kellene az embert, lehetőségeket kellene adnia, de ebben az esetben az ellenkező volt a helyzet, Flavio Briatore egy hóhér volt.”