Miltony Keynes, Woking, Maranello, Enstone, Köln - mindenütt leáll a munka

Szerintük túl rövid a leállás

Szerintük túl rövid a leállás

A Forma-1-es csapatok a költségek csökkentése érdekében az idei évre a Magyar és az Európa Nagydíj közötti négyhetes nyári szünetre két hétig tartó gyárbezárásban állapodtak meg, amely alatt az alakulatok központjaiban kizárólag adminisztratív munka folyhat, a tervezés és a gyártás teljes mértékben szünetel.

A Williams csapatvezetője, Adam Parr már korábban jelezte, hogy csapata többé nem támogat semmilyen hasonló kezdeményezést, mert a szünet után intenzívebben kell dolgozniuk, ami nem költségcsökkentéssel, hanem épp a kiadások növekedésével jár számukra. A csapatok szervezetéből, a FOTA-ból a Williamshez hasonlóan még tavasszal kizárt Force Indiánál szintén úgy látják, hogy a kéthetes leállással nem lehet spórolni – igaz, ők inkább hosszabb szünetet látnának szívesen.

„Amikor még négy hétről volt szó, lehetett volna spórolni, hiszen nagy üzemek leállásáról van szó. Úgy érzem azonban, hogy mostanra elég minimális megtakarításról lesz szó, sőt talán emelkednek is a kiadások, mert a leállás előtt és az újraindulás után is külön fel kell készülni” – mondta a Force India csapatigazgatója, Andy Stevenson.

„Egy kicsit nyerünk a gyár bezárásával, de pénzbe kerülnek majd a túlórák, azt hiszem, ezek kiegyenlítik egymást” – tette hozzá.