Miközben néhány Forma-1-es istálló már eldöntötte, hogy forrásai nagyobb részét inkább a 2010-es autó fejlesztésére fordítja, teljesen másképp gondolkozik a Toyota. A japán együttes minimális pénzt költ a jövő évi projektre és szinte mindent az idei gépre, nagyon akarja a csapat az első, áttörést jelentő győzelmet, amely biztosíthatná a jövőt.

„Még mindig vannak 2009-ben elérendő céljaink, ezért nem is gondoltunk arra, hogy a 2010-es autó fejlesztésére csoportosítsuk át forrásainkat” – nyilatkozta John Howett Toyota-elnök. „Jelentős munkákat végzünk párhuzamosan a 2010-es autón is, ahogy terveztük, de elsődlegesen azért dolgozunk, hogy még többet hozzunk ki a TF109-ből.”

„Hihetetlenül versenyképes alapról indultunk idén, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy kihozzuk belőle a maximumot. Azért létezünk, hogy nyerjünk, mindig is ez volt a célunk, idén pedig közelebb vagyunk ehhez, mint eddig bármikor. A legbiztosabb módja a győzelemnek, ha továbbra is kemény fejlesztési munkát végzünk, ez csapatmunka, ahol mindenki az elérhető legjobb teljesítményre törekszik.”

Optimistán várja a hosszú szünet utáni első versenyt Jarno Trulli, aki örül, hogy újra autóba ülhet. „Bár a valenciai pálya számomra nem túl izgalmas, örülök, hogy újra versenyezhetek” – mondta Trulli. „Nagyszerű eredményt értünk el Magyarországon, ahol mindkét autónk pontot szerzett, Valencia más karakter, így nehéz jósolni, de annyi pontot szeretnék szerezni, amennyi csak lehetséges. Nem vagyok az utcai pályák nagy rajongója, de a spanyolországi legalább gyorsabb, mint a többi.”

Trullival szemben Timo Glock nagyon is kedveli az utcai pályákat, úgy véli, általában jól is szokott ezeken szerepelni. „Tavalyról tudjuk, hogy nehéz itt előzni, ezért különösen fontos az időmérő. Felkészült vagyok, jó eredményt várok” – hangolt a német pilóta.