Max Mosley FIA-elnökkel abban a kérdésben egyetértenek a Forma-1-es csapatok, hogy költségcsökkentésre szükség van, ám ezt saját elképzeléseik szerint szeretnék végrehajtani. Már el is készültek az első tervek ezzel kapcsolatban, korábban azonban csak annyi szivárgott ki, hogy 2011-re a ’90-es évek szintjére szeretnék csökkenteni a kiadásokat az istállók.

A német Auto, Motor und Sport című magazin most új, eddig titkolt részleteket tudott meg a tervekről, a lap szerint például abban egyeztek meg a csapatok, hogy a következő évtől csak 45 embert vihetnek magukkal a versenyekre, a pilótákon felül. Ez azért jelent kiadáscsökkentést, mert jelenleg a pilóták privát trénerei és egyéb kísérői is növelik a létszámot, ha hivatalos minőségben utaznak, ezentúl nekik is bele kell férniük a 45 tagú stábba.

Jelentős csökkenés lesz a marketingre, a vezetők, a pilóták és a csapattagok fizetésére fordítható összegekben is. 2010-ben még évi százmillió euró lesz a keret, egy esztendővel később azonban 50 millióra csökken az elkölthető összeg.

A csapatok gyáraiban maximum 350 ember dolgozhat jövőre, 2011-ben már csak 280. Ehhez a ponthoz azt a kiegészítést fűzték hozzá a csapatok, hogy több embert alkalmazhatnak, amennyiben kevesebb pénzt költenek külső beszállítóktól származó alkatrészekre.