A döntés ma nyilvánosságra hozott indoklásában az FIA bírósága kiemelte, hogy bár a potenciálisan veszélyes helyzetekre mindenképpen reagálni kell, de minden egyes esetet külön kell vizsgálni, és különbséget kell tenni a véletlen és a szándékosság között, a Renault hibájánál pedig az utóbbi nem bizonyítható, a csapat a körülmények között – a bokszutcai irányítók nem tudtak a rosszul végzett kerékcseréről – „csak” jóhiszeműen hibázott.
Az is kiderült, hogy négy csapat: a Red Bull, a McLaren, a Ferrari és a Toyota is az FIA-nak küldött levélben állt ki a Renault mellett az esetben, két csapat azt is kiemelte, hogy a történtek után náluk is változtatni kellett a bokszkiállások procedúráján, hogy a későbbi hasonló hibák elkerülhetőek legyenek. A riválisok álláspontját a fellebbviteli fórum pozitívan vette figyelembe a döntésnél.