Az FIA tegnap közzétette a Forma-1 2010-es szabályrendszerét. Az új szabályok között nem szerepel a bevezetésével az F1-et a megsemmisülés szélére sodró költségplafon és a párhuzamos műszaki szabályzat, és Bernie Ecclestone éremrendszere sem valósul meg.

A verseny alatti tankolás 15 év után eltűnik, és ebből következően a kvalifikáció is változik: az időmérő harmadik szakaszában nem a versenyre tankolva köröznek majd az autók.

Bár idén többször felvetődött, a tesztelés tilalmán nem lazítanak 2010-ben sem, az idény közben csak nyolc napnyi egyenes vonalú teszt lesz ezután is. A szélcsatornás teszteken a csapatok csak 60 százalékos vagy annál kisebb modellekkel dolgozhatnak, a szélsebesség pedig nem lehet majd több 180 km/óránál.

Ugyan korábban tervezték, de mégsem tiltják be a gumimelegítő paplanokat, és nem nyúltak a motor- és sebességváltó-szabályokhoz sem: jövőre is nyolc motort használhat büntetés nélkül a pilóta egy idényben, és a sebességváltók kötelező élettartama továbbra is négy futam lesz.

A csapatok korábban jelezték már, hogy jövőre nem kívánják használni a KERS-t, de a mozgásienergia-visszanyerő rendszer szerepel a 2010-es szabályokban is, és ennek megfelelően az autók pilótával együttes súlyhatára 605-ről 620 kg-ra nő.