Az egyik esélyes, a spanyol Epsilon Euskadi mérnöke, Sergio Rinald az EFE hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy tudomása szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) „két héten belül” dönt a BMW év végi kiszállása miatt 2010-re üresen maradt 13. helyről.

A BMW bejelentése után, mivel a csapat jövőjét nem sikerült gyorsan biztosítani, az FIA újra megnyitotta a nevezést 2010-re. Az új fordulóban a korábban elutasított, de várólistára vett Epsilon Euskadi, a David Richards-féle Prodrive és természetesen a Sauber a fő esélyes.

Az utóbbi alakulat jövője körül beindultak a történések: ahogy már írtuk, Malajzia az állami tulajdonú Petronas olajcégen keresztül saját csapattal lépne be az F1-be már 2010-ben. Első pillantásra kézenfekvőnek tűnne, hogy a Sauberrel, majd utódjával, a BMW-vel évtizedes szponzori kapcsolatot ápoló, évi 35 millió eurós pénzzel beszálló cég egyszerűen bevásárolná magát a csapatba, de úgy tűnik, hogy a hinwilieknek komoly riválisa akadhat.

Főszponzorból tulajdonos lehet az ország
Cserben hagyja Saubert a Petronas?

Cserben hagyja Saubert a Petronas?

Cserbenhagyja Saubert a Petronas?


Maláj kormánykörökben ugyanis a korábbi Ferrari-alkalmazott, a jelenleg a maláj tulajdonban lévő Lotusnál – amely nem azonos a brit, „igazi” Lotusszal! – vezetősködő Danny Bahar, az F1 „vándormérnök”, Mike Gascoyne és az első nevezésnél kiszórt Litespeed közös projektjének is komoly támogatói vannak.

A Saubernél biztosan féltik a jövőt, ugyanis az alapító-főnök, Peter Sauber tegnap Malajziába is utazott, hogy személyesen tárgyaljon a Petronas vezetőségével.