Az FIA június végén bejelentette, hogy a 2010-re 13 csapatosra bővülő Forma-1-es mezőnybe az amerikai USF1-t, a spanyol Campost és a brit Manor GP-t választotta ki a helyek betöltésére. A csapatoktól azóta is ritkásak a hírek, és kézzelfogható dolgokat egyik alakulat sem mutatott még fel.
A 2010-re egyelőre még szerződés nélkül álló Nico Rosberg nemrég kizárta, hogy az új csapatok iránt érdeklődne: „Igazából abban sem lehet biztos az ember, hogy képesek lesznek autót kiállítani. Nagy a bizonytalanság körülöttük, szerintem lesznek még nagy meglepetések” – mondta a német az Auto Motor und Sportnak.
A lap azt is hozzátette, hogy tudomásuk szerint a USF1 amerikai, charlotte-i központjában még mindig csak íróasztalok és számítógépek vannak, semmi több. A csapat alapító-főnöke, Peter Windsor szerint azonban épp a másik két alakulat helyzete aggasztó.
„Mi úgy látjuk, hogy a másik két csapat van nagyon-nagyon csendben, persze nem engem kellene róluk kérdezni” – mondta a szakember, hozzátéve, hogy ők „hamarosan” már elkészülnek az első, gurulni is képes kasztnival, amellyel októberben el is kezdhetik a szélcsatornás teszteket.
Mindhárom új csapat a Cosworth – állítólag elég gyenge – erőforrásait használja majd. A Campos az olasz Dallarával közösen építi a kasztnit, míg a Manorról azon kívül, hogy a Virgin a Brawnt elhagyva jövőre őket szponzorálja majd, semmit sem tudni.
Az F1-en kívül ugrásra készen vár egyébként az FIA-nak nem tetsző motorválasztása – azaz nem Cosworth – miatt kihagyott spanyol Epsilon Euskadi és a David Richards-féle Prodrive is, azonban ha még sokáig húzódik az újak ügye, már ők sem tudnak majd beugrani az esetleg kidőlő alakulatok helyett 2010-re.