Egyre valószínűbb, hogy igazak a Renault-t ért vádak, amelyek szerint a 2008-as Szingapúri Nagydíjon Nelson Piquet szándékosan törte össze versenyautóját, hogy a pályára érkező biztonsági autó hatására Fernando Alonsót győzelemhez segítse. Előtte a Renault két éve, Alonso pedig egy éve nem aratott győzelmet. A Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálatot indított a csapat ellen, amelynek tagjait szeptember 21-re meghallgatásra rendelte.

Alonso egy éve nem nyert akkor
Alonso egy éve nem nyert akkor

Alonso egy éve nem nyert akkor

Alonso egy éve nem nyert akkor


A brit Autosport legújabb hírei szerint az egyik bizonyíték Nelson Piquet vallomása lesz, aki elárulta, hogy a rajt előtt néhány órával a csapat vezetőivel, Pat Symondsszal és Flavio Briatoréval volt megbeszélése. A versenytaktika tisztázása során azt kérték tőle, csapja oda autóját a falhoz.

Piquet állítólag azért ment bele az ügybe, mert nem volt még szerződése 2009-re, és így akarta bizonyítani hűségét, elhivatottságát a csapattal szemben.

Később a részleteket is kidolgozták, Piquet-nek a 13. vagy 14. körben kell összetörnie autóját a 17-es kanyarban. Az időpontot Alonso tankolása utánra időzítették, míg a kanyart azért választották, mert ott nem lehetett daruval kiemelni az összetört versenyautót, így garantált volt a biztonsági autó érkezése.

Piquet kitálal

Piquet kitálal

Piquet kitálal


Állítólag Symonds és Briatore nem tagadja a találkozót, de szerintük Piquet önálló javaslata volt a baleset.

A lap forrásának beszámolója szerint az ügy azután robbant ki, hogy Piquet-t idén leváltották. Utolsó versenyének helyszínén, június 26-án Magyarországon Piquet édesapja meglátogatta az FIA elnökét, Max Mosleyt, hogy beszámoljon neki az esetről. Majd a pilóta 30-án megjelent az FIA főhadiszállásán Párizsban, ahol maga beszélt a felügyelőkkel az esetről. Ezután pedig megindult a nyomozás, melynek során az FIA emberi és gfelbérelt nyomozók is kihalgatták a Renault csapat tagjait.

Itt még ép Piquet kocsija

Itt még ép Piquet kocsija

Itt még ép Piquet kocsija


Az olasz Autosprint lap információi szerint a telemetria is igazolja a szándékosságot. Az ominózus kanyarban az esetet megelőzően Piquet mindannyiszor elemelte a lábát a gázról, miután a hátsó kerekek veszítettek a tapadásukból és elkezdtek kipörögni. A balesetkor azonban nem, hanem tovább nyomta a gázpedált.

A Renault hivatalosan semmilyen megjegyzést nem tesz az üggyel kapcsolatban, amíg a vizsgálat zajlik, Briatore azonban úgy nyilatkozott, hogy a Piquet család bosszújának áldozata. Véleménye szerint a hang- és képi felvételek igazolják őt, hiszen nagyon is sajnálták Piquet kiesését, aki maga is összeomlott a balesete nyomán.

Más források szerint a rádióbeszélgetés is gyanús, miután Piquet viszonylag korán  – az eset előtt – rákérdezett a „bokszkiállásra”, „melyik kör legyen az”, amikor még legalább tíz körre való üzemanyag volt az autójában.