Szakértők állítják, pár éve még nem élte volna túl Felipe Massa a hungaroringi balesetet, amikor bőven 200 km/órás sebesség felett fejbe találta egy másik autóból kirepülő rugó. Életét a Schuberth cég kifejezetten Forma-1-es pilótának fejlesztett fejvédője mentette meg.
Most, hogy Giancarlo Fisichella pótolja a sérült pilótát, az olasz versenyző új sisakot használ. Ahogy a Michael Schumacher, Kimi Räikkönen és Massa ő is egy Schuberth RF1-et húz fel, miután a tűzoltó sisakokkal kezdő vállalkozás exkluzív szerződést kötött a Ferrarival.
A bukósisakok külső burkolata karbonszállal erősített műanyagból épül, amely alatt a golyóálló mellényeknél alkalmazott aramid réteg található. Ugyanakkor éppen Massa baleseténél megsérült rostély rögzítésén javítottak, most egy titánlemez szerepel a rostély és a sisak találkozásánál, ahol korábban csak műanyag volt.
A nagyjából 3,2 millió forintba kerülő sisaknak komoly teszteken kell bizonyítania, hogy az FIA használni engedje. A próbákon többek között egy 4 kg-os fémtüskét ejtenek rá, amely nem hatolhat át. A rostélyra három irányból 500 km/órás sebességgel rálőnek egy 1 grammos lövedéket, az sem juthat be. Ugyanakkor a tűzet és a hőt is állnia kell. 830 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett a sisakon belül nem lehet 70-nél melegebb.
Természetesen megjelenésében is változik Fisichella sisakja. A korábbi sárga, zöld fehér helyett az olasz zászlót, azaz a zöld fehér pirosat követi. Természetesen a Ferrari ágaskodó lovacskája is felkerül rá.
Persze nemcsak a Ferrari pilótái használhatják a Schuberth sisakját, így Nick Heidfeld és Nico Rosberg is olyan sisakban versenyez, amelynek megalkotásához Michael Schumacher 1999-es silverstone-i balesete adta az ötletet.