Max Mosley, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke is megszólalt az egyre komolyabbá váló Renault-ügyben, ráadásul amit mondott, aggodalommal töltheti el a Renault-t. Mosley szerint ha a Renault valóban tervezetten alakította a verseny eseményeit, az „rosszabb, mint a csalás”, és bűnössége esetén a Világtanács ennek megfelelő ítéletet fog hozni a szeptember 21-i meghallgatás után.

Mosley úgy véli, az FIA nem tehetett mást, mint hogy alapos vizsgálatot indított rögtön azután, hogy Piquet jelentette az esetet. „Minden más sportágban nagyon komolyan veszik, ha szándékosan befolyásolják az eredményeket” – nyilatkozta Mosley. „Az események tudatos alakítása egy fokkal rosszabb, mint a csalás.”

Különösen azért, mert egy szándékos baleset esetén nemcsak a pilóta, de ártatlan nézők és pályabírók is veszélybe kerülhetnek, ezt pedig nem lehet szó nélkül hagyni. „Jelenleg csak gyanítjuk, hogy a Renault bűnös lehet, de nem tudjuk. Amíg nem bizonyosodik be a csapat bűnössége, ártatlanként kell kezelnünk.”

A Renault egyelőre nem juttatta el azokat a dokumentumokat az FIA-nek, amelyek esetleg bizonyíthatnák ártatlanságát. „Eredetileg múlt hétfő volt a határidő, de türelmet kértek, amit meg is kaptak a jövő hét közepéig. Fogalmunk sincs, mit tudnak mutatni, de egy történetnek mindig két oldala van. Egyelőre várunk a Renault verziójára, csak ezt követően tudunk igazságos döntést hozni.”

Kulcsmomentumnak tűnik, hogy Mosley megerősítette, Piquet teljes védelmet élvez az ügyben: a bizonyítékokért cserébe az FIA ígéretet tett arra, hogy semmilyen büntetésben nem részesül a Renault bűnössége esetén sem. „Pontosan nem emlékszem, hogyan fejeztük ki magunkat, de az volt a lényeg, hogy ha elmondja az igazat, ellene biztosan nem alkalmazunk szankciót. Pontosan ugyanígy jártunk el Alonsóval is a 2007-es kémügyben” – jelentette ki Mosley.

Az elnök bosszantónak tartja, hogy bizalmasnak szánt anyagok kerültek már az ügyben a sajtóhoz, különösképpen azért, mert a Renault verziója nélkül így hamis kép alakulhat ki a közvéleményben. Mindent meg fog tenni az FIA annak érdekében, hogy ilyen a jövőben ne fordulhasson elő, vagy legalább azonosítható legyen a szivárogtató forrás. Mosley büntetésként lehetségesnek tartja a teljes kizárást, ahhoz viszont már túl későnek tartja az időpontot, hogy a tavalyi Szingapúri Nagydíj és a világbajnokság eredményét megváltoztassák.