Mivel a BMW 2009 végén a Forma-1-ből való távozásának bejelentése után nem tudta biztosítani a Sauber továbbélését és automatikus nevezését, az FIA újra megnyitotta a jelentkezéseket a 2010-es Forma-1-es bajnokság 13. csapatának helyére. Az elnök, Max Mosley Monzában megerősítette, hogy napok kérdése a végleges döntés.

„Tegnap estére megkaptuk a végső jelentkezéseket a három legkomolyabb csapattól, a következő pár napban az alkalmassági elemzőkkel közösen kiértékeljük őket, és dönteni fogunk” – mondta tegnap Mosley.

Az elnök azt is felfedte, kikről van szó. Meglepetésre a Dave Richards-féle Prodrive nem, viszont a malajziai hátszelű, ál-Lotus-kötődésű Forma-3-as alakulat, a Litespeed esélyes.

„A BMW Sauber az egyik, természetesen elvileg már ők is új csapatnak számítanak. A másik kettő az Epsilon Euskadi és a Litespeed.”

Mosley szerint kidőlhet még egy-két gyártó
Mosley szerint kidőlhet még egy-két gyártó

Mosley szerint kidőlhet még egy-két gyártó

Mosley szerint kidőlhet még egy-két gyártó


Az elmúlt hetek híreiből az rajzolódott ki, hogy a BMW – és korábban a Sauber – fő támogatója, a malajziai állami tulajdonban lévő Petronas valószínűleg kihátrál a svájci csapat mögül, és a Litespeeden keresztül lép be az F1-be, míg a Saubert egy indiai befektetői csoport vásárolhatja meg. A baszkföldi központú Epsilon Euskadi – a Campos mellett a másik 2010-es spanyolországi jelentkező – kezdettől fogva az egyik legkomolyabb pályázónak tűnt, így inkább az volt furcsa, hogy az első körben kimaradt.

Mosley egyébként azt is elmondta, hogy „nem merné rátenni mindenét” arra, hogy 2010-ben is minden gyártó a rajtrácson lesz, attól tart, hogy egy vagy akár két nagy csapat is kiszállhat még, de arról nem beszélt, hogy az ő helyükre újabb pályázattal szereznek-e pótlást.