Giancarlo Fisichella két héttel ezelőtt még pole-t szerzett és a győzelemért küzdött Belgiumban a Force India volánjánál, azonban a múlt héten elfogadta a Ferrari felkérését, és átült a vörös autóba, hogy az idény végéig helyettesítse a sérült Felipe Massát.

Míg az olasz veteránnak elég döcögősen alakul az olaszországi hétvége – két szabadedzésen utolsó lett, az egyiken össze is törte a Ferrarit, az időmérőn pedig csak a 14. helyet csípte meg -, addig a Force India most is szárnyal, Adrian Sutil hajszállal maradt le a pole-ról, és Fisichella helyettese, Vitantonio Liuzzi is a Q3-ba jutott. Fisico ennek ellenére nem bánkódik
 
„Nagyon örülök a sikerüknek, sőt a magam nevében is boldog vagyok, mert nagyon jó munkát végeztem ott. Kiválóan fejlesztettem az autót, és itt az eredmény. Örülök, mert az utolsó versenyen második lehettem és a pole is nagy eredmény volt” – mondta a Force Indiáról az olasz.

„De ez, a lehetőség, hogy Ferrari-pilóta lehetek, életem legnagyobb álma volt, és ha ők meg is nyerik a maradék öt versenyt, én akkor is ezt választanám! Ferraris akarok lenni az idény végéig. Elégedett vagyok a döntésemmel, és hiszem, hogy jól teljesíthetek” – tette hozzá.

A nyerőnél is többet ér a vörös autó
A nyerőnél is többet ér a vörös autó

A nyerőnél is többet ér a vörös autó

A nyerőnél is többet ér a vörös autó


Fisichella elismerte, hogy a harmadik szabadedzés közepén történt balesete nagyon rosszkor jött, mert még mindig szoknia kell az autót, és a beállításokkal sem sikerült megfelelően foglalkoznia, de figyelembe véve mindezt, nagyjából elégedett lehet az időmérős eredményével: „A csapat is elégedett volt, figyelembe véve a történteket. Nagyon köszönöm a szerelőknek, hogy nagyszerű munkával újjáépítették az autót a kvalifikációra!”

Az újdonsült ferraris egyelőre még mindig tanulja az autó kezelését, a fő újdonság a KERS. Fisichella külön hálás versenymérnökének, a Massától „örökölt” Rob Smedleynek a segítségért.

„A KERS használata nem könnyű, de nem is annyira nehéz. Egy kapcsoló, amivel jól lehet kigyorsítani a második kanyarban, a második Lesmo után, és az utolsó kanyarban. Csak le és fel kell kapcsolni. Jóval több dolgom van, mint a Force Indában ülve volt, ott az első szárny mozgatható eleme sem működött. Együtt kell működnöm a mérnökömmel, aki nagyszerű munkát végez. Sokat beszél hozzám a rádión, ami segít a jó irányba haladnom. Holnap jobb napom lesz, a verseny is jól sikerülhet.”