A Nemzetközi Automobil Szövetség Motorsport Világtanácsa ma két évre felfüggesztett kizárással büntette a Renault-t, amiért a csapat a tavalyi Szingapúri Nagydíjon megrendezte Nelsinho Piquet balesetét. A volt csapatfőnököt, Flavio Briatorét örökre eltiltották az autósporttól, a szintén sáros mérnököt, Pat Symondst öt évre zárták ki, míg a botrányt kirobbantó Piquet büntetés nélkül megúszta.
A csapattól a Magyar Nagydíj után kirúgott pilóta közleményben reagált:
„Megkönnyebbültem, hogy véget ért az FIA-vizsgálat. Ahogy én is, a Renault-nál is úgy gondolták, hogy jobb szembenézni az igazsággal és elfogadni a következményeket. A legfőbb haszna az volt az esetnek, hogy ilyesmi soha többé nem történhet meg” – írta Piquet.
„Keservesen bánom, hogy megtettem, amire utasítottak, minden nap azt kívánom, bárcsak ne tettem volna! Nem tudom, az emberek mennyire értenek majd meg, mert sokan úgy gondolják, hogy autóversenyzőnek lenni kitüntetés, ahogy számomra is az volt. A Renault-nál azonban rémálommá vált. Egész életemben arról álmodtam és azért dolgoztam, hogy F1-es pilóta lehessek, de végül Briatore kiszolgáltatottja lettem. Eddig csak azok tudták, akik hozzám hasonlóan jártak, de most végre kiderült, hogy milyen ember is ő valójában.”
„Briatore a menedzserem és a csapatfőnököm is volt egyben, a sorsom az ő kezében volt, de cseppet sem törődött vele. A Szingapúri Nagydíjra teljesen elszigetelődtem, a mélypontra juttatott. Most, utólag el sem hiszem, hogy belementem a tervbe, de akkor úgy éreztem, hogy nincs választásom. Az elmúlt két hétben tett nyilatkozatait olvasva látom, hogy csak kihasznált, majd nevetség tárgyává tett, és el akart hitelteleníteni” – magyarázta a 24 éves pilóta.
„Komoly leckéket kaptam az elmúlt 12 hónapban, újra kellett értékelnem az élet dolgait, a Forma-1 iránti rajongásom és a vágy, hogy újra versenyezzek, viszont nem változott. Tudom persze azt is, hogy a nulláról kell újrakezdenem a karrieremet. Csak remélhetem, hogy egy csapat felismeri majd, hogyan jártam a Renault-nál, és lehetőséget ad, hogy bizonyíthassam az F3-ban és a GP2-ben mutatott ígéretemet. Egyetlen F1-pilótában sincs nagyobb bizonyítási vágy, mint bennem.”
„Zárásként szeretnék újra bocsánatot kérni a Forma-1-ben és különösen a Renault-nál dolgozóktól, a szurkolóktól és a felügyelőszervezettől. Nem várom, hogy a történteket megbocsátják vagy elfelejtik, de legalább mindenki a valóság ismeretében vonhatja le a következtetéseket” – zárta apológiáját a brazil.