A Renault-t az FIA kimondottan enyhe büntetéssel sújtotta hétfői tárgyalása után, azonban a csapat nem úszta meg ilyen könnyen, tegnap két szponzor is bejelentette távozását, és természetesen a csapatfőnök, Flavio Briatore, valamint a főmérnök, Pat Symonds sincs már jelen.

A csapat vezetését átszervezték a Szingapúri Nagydíj előtt, a műszaki és sportkérdésekben ezután Bob Bell irányít, míg a többi területet Jean Francois Caubet igazgatja. A francia szakember tegnap a csapat helyzetét és jövőjét elemezte.

„Az ügyben két lehetőségünk volt. Kiszállni vagy keresztülvágni a tűzön. Az utóbbi mellett döntöttünk, és alaposan meg is égettük magunkat, hiszen a márkanév súlyosan sérült” – magyarázta Caubet.

„Ha ki akartunk volna szállni a Forma-1-ből, már megtettük volna, megkímélhettük volna magunkat sok mindentől. A szavak helyett a tetteink beszélnek. Gyorsan akartunk reagálni, így két ember – én és Bob Bell – került a csapat élére. Nagy megrázkódtatás ért minket, de tovább kell működnünk, a két legfontosabb terület a teljesítmény és a gazdasági háttér. Az autót tovább fejlesztjük az idény végéig, de már a 2010-es projektre koncentrálunk, eléggé előrehaladott állapotban van.”  

Richards már a küszöbön vár?
Caubet szerint újre fel kell találniuk magukat

Caubet szerint újre fel kell találniuk magukat

Caubet szerint újre fel kell találniuk magukat


„Ami a pénzügyeket illeti, elég rossz időszak ez a szponzorokat tekintve. A jelentős költségcsökkentések ellenére sem tudják majd úgy finanszírozni a csapatot 2010-ben, mint 2009-ben tették. Új módot kell találnunk erre. A Motorsport Világtanács döntéséig nem léphettünk ez ügyben, de most folytatódhat a keresés.”

„Voltak és vannak is feszültségek, mert sok kérdésre kell felelnünk, az ING elhagy minket, nehéz pénzhez jutni, nem ismerjük Alonso jövőjét, stb., de lenyűgöző a csapat összetartása.”

Caubet kiemelte, hogy a csapatnak újra kell építenie magát és a működését a botrány után, új kultúrára van szükségük.

„Újra fel kell fedeznünk a Renault-kultúrát. Egy kicsit elkallódott, nagyon fontos lenne felújítani. Újra kell építeni a kapcsolatunkat a Renault-val, és erkölcsös, sportszerű, a szabályokat tiszteletben tartó működést kell meghonosítanunk. Nem szabad abba a hibába esnünk, mint a nyolcvanas években, amikor az anyacég irányította a csapatot, de azokat a hibákat is el kell kerülnünk, amelyekre a túlzott függetlenség adott lehetőséget.”

Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy a jelenlegi vezetés csak ideiglenes jellegű, az új csapatfőnök megtalálása időbe telik.

„Ideiglenes megoldást választottunk, mert gyorsan talpra kellett állni. Egyelőre senkit nem kerestünk meg a csapatfőnöki pozícióval kapcsolatban. Előbb ki kell alakítanunk a a megfelelő feladatkört, és ahhoz kell jelöltet keresni. Decemberben-januárban jön el ennek az ideje.”

Richards már a küszöbön vár?

Richards már a küszöbön vár?

Richards már a küszöbön vár?


Egyes hírek szerint azonban hiába kötelezte el magát a Renault az F1-es részvétel mellett a botrány után is, az újabb fejlemények mégis a kiszálláshoz vezethetnek. A szingapúri paddockban újra felmerült a prodrive-os David Richards neve, a BBC-nél pedig még olyan pletykát is említettek, hogy a walesi motorsport-szakember már elkülönített 50 millió dollárt a csapat kivásárlására ? tegyük hozzá, ennyi pénzből csak arra számíthat, hogy a Honda-Brawn-üzlethez hasonlóan akkor kaparinthatja meg az alakulatot, ha a Renault már nagyon szabadulni akar az F1-es projekttől.