Lewis Hamilton sima rajt-cél győzelmet aratott a Forma-1 történetének második éjszakai versenyén. A mclarenes a szingapúri diadallal idei második és pályafutása tizenegyedik győzelmét aratta. Timo Glock a tavalyi magyarországi futam után másodszorra lett második, míg Fernando Alonso teljesítette, amire annyira vágyott, és idén először végre dobogóra állhatott.
A pole-ból rajtoló világbajnokra komoly veszélyt a futam alatt nem jelentett senki még annak ellenére sem, hogy a KERS-et már három kör után lekapcsoltatta vele a csapat. Míg Hamilton simán startolt, a mellőle induló Sebastian Vettelt megelőzte a harmadik rajkockából induló Nico Rosberg. Az első körben Mark Webber vívott az előrelépésért kemény csatát, de végül Fernando Alonso és Timo Glock is megelőzte.
A toyotás egyébként a verseny elején elhagyott egy szárnydarabot, így a pálya egyik szakaszán körökön keresztül sárga zászló volt érvényben, mire eltakarították a törmeléket.
Rosbergnek és Vettelnek sem alakult jól a futam, a williamses német ugyanis az első kiállása után a záróvonalat – pontosabban a kerékvetőt – átlépve tért vissza a pályára, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést is kapott. A letöltésre azonban csak hat körrel később került sor, mert ahogyan számítani lehetett rá, a biztonsági autó is színre lépett.
A safety cart Adrian Sutil és Nick Heidfeld balesete miatt kellett beküldeni, ugyanis a Force India pilótája egy elszámított előzési kísérletnél hozzáért az előtte haladó Jaime Alguersuari autójához, megpördült, majd orral belehajtott a BMW-s honfitársa járgányába, aki ki is esett.
A biztonsági autós szakasz alatt a Toro Rosso újonca, Alguersuari bakizott a bokszban, a kelleténél korábban akart indulni, és ahogy tavaly Massa és Webber, magával rántotta a tankolócsövet és a fél szerelőgárdát. Sérülés azonban nem történt, és a pilóta is folytathatta.
Rosberg a safety car távozása után letöltött büntetését követően a mezőny hátsó felébe esett vissza, ezután Vettel üldözte Hamiltont, de hiába volt a közelében, előzésre nem volt esélye, és végül előbb is kellett kiállnia a mclarenesnél. A kerékcserénél kapkodott a Red Bull-os, gyorshajtás miatt őt is bokszutca-áthajtással „jutalmazták”, igaz, nem esett vissza olyan drasztikusan, mint honfitársa.
Vettel kínjait már csak tetézte, hogy a jobboldali visszapillantója anyaghiba miatt önállósult, és hogy egy kerékvető a diffúzorából borotvált le néhány darabot.
A Red Bullok fékproblémákkal is küszködtek, Webber jobb első tárcsája a 45. körben adta fel végleg a célegyenes végén, az ausztrál a gumifalban fejezte be a versenyt. Vettelt hagyták versenyezni, de a testvércsapat, a Toro Rosso mindkét pilótáját kihívta.
Míg Hamilton zavartalanul vezetett, mögötte a kiváló taktikával a második helyre felhozott Glockkal és Alonsóval, a negyedik helyért csata zajlott 6-7 körrel a vége előtt: a szintén ragyogó stratégiával az ötödik helyre – Barrichello elé! – kapaszkodott Button egyre inkább felzárkózott a fékeket kímélő Vettelre, de végül fel kellett adnia, mert nála is ugyanolyan problémák jelentkeztek, mint a németnél.
A brawnosok mögött az utolsó két pontszerző helyen a McLaren másik pilótája, Heikki Kovalainen és a BMW-s Robert Kubica ért be.
Bár a hétvége előtt Kimi Räikkönen még a dobogóban reménykedett, a Ferrari tökéletesen versenyképtelen volt a futamon.
A címért folytatott küzdelem szempontjából nem sok minden változott: Button egy ponttal, 15-re növelte előnyét csapattársával, Barrichellóval szemben, ami persze rossz hír a brazilnak, hiszen már csak három versenye maradt az esetleges fordításra.
A bajnokság a jövő héten Suzukában a Japán Nagydíjjal folytatódik.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2009.09.27.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1ó56:06.337
- 61
- 2.
- Timo Glock
- Toyota
- + 9.634
- 61
- 3.
- Fernando Alonso
- Renault
- + 16.624
- 61
- 4.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 20.261
- 61
- 5.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- + 30.015
- 61
- 6.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- + 31.858
- 61
- 7.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- + 36.157
- 61
- 8.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- + 55.054
- 61
- 9.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- + 56.054
- 61
- 10.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- + 58.892
- 61
- 11.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- + 59.777
- 61
- 12.
- Jarno Trulli
- Toyota
- +1:13.009
- 61
- 13.
- Giancarlo Fisichella
- Ferrari
- +1:19.890
- 61
- 14.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India-Mercedes
- +1:33.502
- 61
- 15.
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 48
- 16.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 48
- 17.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- kiesett
- 46
- 18.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- kiesett
- 24
- 19.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- kiesett
- 20
- 20.
- Romain Grosjean
- Renault
- kiesett
- 4