2010-ben 19 versenyt rendeznek a Forma-1-ben, legalábbis az előzetes naptár szerint. A Concorde-egyezmény szerint ugyan elvben csak 17 futam lehetne egy esztendőben, de a csapatok egyetértésével növelhető a versenyek száma.

„A versenyzés pénzbe kerül, ezt mindenki tudja, a jogtulajdonossal kötött új megállapodás azonban kompenzációt biztosít a plusz futamokért” – jelezte Jonathan Neale McLaren-vezérigazgató, hogy elvben nem lenne akadálya a versenynaptár elfogadásának.

Csakhogy a csapatok szingapúri tanácskozásukon aggodalmukat fejezték ki a monacói és török futam időpontja miatt, a hercegségből egy hét alatt kellene átcuccolni Isztambulba. Ez logisztikai és anyagi szempontból is aggályos az istállók számára, melyek Törökországból aztán Kanadába repülhetnek. „Fenománális logisztikai kihívás lenne ilyen határidővel megoldani a törökországi utazás” – fogalmazott Neale.

Ecclestone is tud a gondokról, azzal próbálta nyugtatni a csapatokat, hogy amennyiben a montreali egyeztetések mégis zátonyra futnak, a török futamot egy héttel eltolja. Ellenben ha Kanadából megérkezik a végleges igen, az idén szinte teljes érdektelenségbe fulladt Török Nagydíj teljesen kieshet a naptárból.

2010-zel kapcsolatos hír még az is, hogy végre biztos a Német Nagydíj sorsa, úgy tűnik, sikerült megszerezni a kormányzati pénzt, így jövőre Hockenheimben rendezhetik a versenyt, majd a következő évtől 2018-ig a Nürburgringgel váltogatja majd egymást a két helyszín.