A Japán Nagydíj időmérőjének második szakaszában nagyot bukott a toyotás Timo Glock, amikor a célegyenes-ráfordítót egyszerűen nem vette be, és egyenesen a gumifalba csapódott. A német lábsérüléssel került a közeli város kórházába, és bár a csapat reménykedik, hogy a pilóta vezethet holnap, a cserén is gondolkodnak.
A szabályok szerint egy csapat egy idényben összesen négy versenyzőt indíthat, a hétvégéken pedig a harmadik szabadedzés előtt van utoljára lehetőség a cserére, azonban rendkívüli körülmények esetén az FIA felmentést is adhat ez alól.
A Toyota már hivatalosan kérelmezte is, hogy a tartalék pilóta, Kamui Kobayashi válthassa Glockot, ha a német nem lesz versenyzésre alkalmas állapotban, erősítette meg a főnök, John Howett.
A 23 éves japán 2008 óta tölti be a Toyota tesztpilótájának szerepét, mellette pedig a GP2-ben versenyzett eddig. A 2008/9-es GP2 Asia sorozatot megnyerte, de az idei fő szériában nem szerepelt valami fényesen, néhány elszórt pontszerzés mellett egy harmadik helyet gyűjtött. Kobayashi pénteken már vezetett Suzukában, hiszen Glock tegnap megfázás miatt nem tudott autóba ülni. Nem biztos azonban, hogy ez meggyőzi majd a stewardokat, ugyanis mindkét szabadedzésen esett az eső, a második menetben pedig gyakorlatilag nem is folyt komoly körözés.
„Ha Timo nem tud vezetni, akkor Kobayashi beülhet. A stewardok a vis major miatt megadhatják a felmentést, de az is igaz, hogy ma nem vezetett, meglátjuk, mi lesz” – nyilatkozta Howett a lehetőségekről.
„Amennyire tudom, Timo jól van, persze tegnap is beteg volt, meglátjuk. A hátát fájlalta, de a röntgenen nem látszott semmi. A lábát is fényképezték, várjuk az eredményt, de úgy tűnik, nincs baj. A lába hátsó részén van egy nem túl mély, de elég hosszú vágás” – tájékoztatott a balesetes német állapotáról a csapatfőnök.
Bár a felvételeken úgy látszik, hogy az autóval volt probléma, hiszen a kormány elfordítása ellenére a kerekek nem fordultak, a csapatnál azt állítják, hogy vezetői hiba történt.
„Az adatok alapján semmilyen problémát nem látunk az autón, így kategorikusan kijelenthetem, hogy szerintünk nem műszaki probléma volt. Timo a határon autózott, az első két szektorban saját legjobbját futotta, ha az autó betapadt volna, biztosan átér a célvonalon” – mondta Howett.