A Japán Nagydíj után Kimi Räikkönen az Autosportnak adott hosszabb interjút. A finnt a futam mellett természetesen a jövőjéről kérdezték elsősorban, de ő egyelőre nem tudja, mi lesz a folytatás. Egy biztos: csakis akkor versenyez tovább, ha győzelmi esélye lehet.

Csak akkor marad, ha bajnok lehet

„A jövőm nem dől el pár napon belül. Ahogy már mondtam, jelenleg nincs szerződésem a jövő évre. Több lehetőséget is fontolóra veszek, meglátjuk. Nem tudom, mikor mondhatok majd valamit, ha egyáltalán lesz mit mondani.”

„A leendő csapatomat illetően a legfontosabb, hogy jó szerződést és olyan autót adjon, amivel esélyem lesz a bajnoki címre. Nincs értelme kisebb csapathoz szerződni és körözgetni, azt nem élvezem.”

Ha Räikkönen nem kap megfelelő F1-es ajánlatot, a ralizást is választhatja. Idén már több versenyen is indult, és abban ugyan nem biztos,  mennyire lenne  versenyképes, de úgy gondolja,  az autósportnak az az ága talán nehezebb.

Jöhet a rali is

Gyakorlatilag csak a McLaren jó nekia
A ralizásban még lenne mit tanulnia

A ralizásban még lenne mit tanulnia

A ralizásban még lenne mit tanulnia


„Semmi kedvem a 10. helyen körözgetni az F1-ben, akkor inkább otthon maradok vagy csinálok valami mást. Ha nem lesz megfelelő csapatom, akkor meggondolom a ralit. Nem tudom, készen állok-e rá, hogy az élen küzdjek, még sosem vezettem WRC-autót. Valami elképzelésem persze van az eddigi versenyek alapján, de biztosan sok gyakorlás kellene. Idő kell hozzá. Az F1-ben a sebesség szempontjából nem számít annyit a tapasztalat, de a raliban az jelent mindent.”

„A két sportág közötti átjárást természetesen én csak az egyik irányból tudom megítélni. Mivel én F1-es vagyok, nekem ez könnyű. Olyannak persze, aki sosem vezetett ilyen autót, nem lenne az. De azt hiszem, úgy általában is a rali nehezebb, több a változó, ott a navigátor is, itinert kell készíteni, át kell látni. Az F1-ben egymás után tesszük meg a köröket ugyanazokon a pályákon, a raliban minden kilométer más” – magyarázta a finn, hozzátéve, hogy a fentiek miatt Sebastien Loeb számára is könnyebb lehetne az F1-re váltás.

Motiváció nem kell, csak jó autó

Arra, hogy mi motiválja még az utolsó két ferraris futamán, Räikkönen így válaszolt: „Ahogy már mondtam, gyenge csapatot nem akarok. Amíg itt versenyzek, igyekszem a legjobb helyen végezni. Nincs szükségem semmi motivációra, ha vezetek, mindig mindent beleadok, ennyi.”

Mindegy mit vezet, csak nyerni lehessen vele

Mindegy mit vezet, csak nyerni lehessen vele

Mindegy, mit vezet, csak nyerni lehessen vele


Räikkönen kérdésre kizárta, hogy olyan csapathoz szerződne, ahol csak hosszabb távú közös munkával juthatnának el a győzelemig.

„Nem. Ha versenyzek, akkor olyan autót akarok a jövő évben, amely alkalmas a bajnokság megnyerésére. Legalábbis a lehetőségnek meg kell lennie, a többi rajtam és a csapaton múlik. Az autónak meg kell lennie hozzá!”

Mit csinálnak a Brawnnál?

2007-ben a pilóta 17 pontos hátrányt fordított meg az utolsó két versenyen és megnyerte a bajnoki címet. Sebastian Vettel most 16 ponttal áll az éllovas Button mögött, természetesen erről is megkérdezték Räikkönen véleményét.

„A Red Bull egyértelműen gyors, már láthattuk idén. A Brawn… ki tudja, mit csinálnak? Szerintem sokkal jobb az autójuk annál, amennyit kihoznak belőle. Van még esélye Vettelnek, de a Brawnnál nagyokat kellene hibázni, hogy innen elbukják. Persze sose lehet tudni, pár hiba, baleset, és máris más a helyzet.”