A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pont egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy a BMW kiszállása miatt megüresedett 13. csapat helyére a malajziai hátterű Lotust választotta be a 2010-es Forma-1-es idényre.

Az alakulat azóta gőzerővel készül a bemutatkozásra, tegnap az első képeket is bemutatták a szélcsatornás teszteléshez használt modellről. A technikai főnök, az egykori Benetton-, Jordan-, Renault-, Toyota- és Force India-mérnök, Mike Gascoyne büszke a haladásra, de nem ragadtatja el magát.

 „A szélcsatornás munka elkezdése nagyon fontos lépés egy új Forma-1-es autónál, számunkra pedig különösen izgalmas a jövő évre való felkészülés!” – mondta a brit szakember, hozzátéve, hogy egész nyáron az előkészületekkel voltak elfoglalva, majd a nevezésük hivatalos megerősítése után nagyobb sebességre kapcsoltak a munkaerő-toborzás és az autó fejlesztése szempontjából is. 

Gascoyne szerint annak ellenére, hogy a legkésőbb csatlakoztak a jövő évi mezőnyhöz, készen lesznek a 2010-es idényre.

„Természetesen mi sem kerülhetjük ki az autó építésével járó nehézségeket, de bízom benne, hogy megálljuk a helyünket. A célunk, hogy február közepére a pályára küldhessük az autót, hogy tesztelhessünk még a március közepi bahreni szezonnyitó előtt.” 

Bár a pletykák a toyotás veteránt, Jarno Trulllit már a csapathoz kötik, Gascoyne erről a kérdésről még semmi konkrétumot nem árult el: „Nagyon figyeljük a pilótapiacot, hogy a legjobb döntést hozhassuk, de még nem döntöttünk. Sokoldalú pilótákra van szükségünk. Megbízható és jó technikai felkészültségű versenyzőkre, olyanokra, akik hozzájárulhatnak az autó fejlesztéséhez, de ugyanakkor sikerre is éhesek, és mindig képesek kihozni a maximumot az autóból.”   

Sietnek, hogy időben elkészüljenek
60 százalékos modell
60 százalékos szélcsatornás modell